تجهیزات تولید ژل رویال

چه روشی برای تولید ژل استفاده میکنید؟
از بهترین روش های مرسوم در یاران پیوند زدن لارو میباشد.با این روش امروزه در ایران به ازای هر کندوی پر قاب روزانه تا 400گرم ژل رویال نیز میتوان برداشت کرد.اما روش های بسیار متنوعی نیز وجود دارد که تنها تفاوتشان در مقدار ژل تولیدی است.در حالی که با روش های نوین در برخی کشورها مانند چین تا 20 کیلوگرم میتوانند ژل رویال برداشت کنند.

 

 

عسل ژل رویال تولید میکنند؟

به نظر شما ژل مخصوص زنبورعسل چگونه تولید میشود؟این ماده از طریق خود زنبور عسل تولید شده و زمان تولید آن در بین کارگران به دوره سنین آنها در ارتباط میباشد. ژله رویال توسط زنبورهای کارگر که دارای دو غده بر روی سر خود به به نام هیپوفارنکس غدد زیرحلقی که توانایی تولید این ماده را از سن ۱۰ الی ۱۵ روزگی دارند. رنگ ژل رویال از سفید شیری تا زرد روشن بوده و ترش مزه بوده و تقریبا اکثر افراد قادر به خوردن مستقیم تنهایی آن نستند.برای اینکار از ترکیب عسل استفاده میکنند.

ژل رویال تنها غذای لاروها و ملکه ی زنبورعسل بوده که لاروها بعد از سومین روز از شهد و گرده تغذیه میکنند ولی ملکه تا آخر عمر خود چیزی غیر از ژل رویال مصرف نمیکند.این نشانه ی عظمت و خاصیت ژل رویال میباشد که با این تغذیه ملکه تا 7 سال عمر و زنبورهای کارگر در ابتدای روز تولد خود تا 400 برابر رشد میکنند.

 

تجهیزات تولید ژل رویال

چگونه ژل رویال برداشت کنیم؟

قبل از برداشت ژل همه ی ما میدانیم این کار اکثرا در فصل کاری زنبورعسل یعنی بهار باید انجام گیرداما برای اینکار باید در زمستانی گذرانی کندو ها اقداماتی انجام داد لذا برای تولید ژله دربهار اختصاص باید در طول فصل سرما از میزان عسل کافی و گرده کندو ها را تغذیه نماییم.اگر کندوها را در زمستان قویتر کنیم به راحتی از اواخر اسفند تا اواسط تابستان میتوان به برداشت ژله رویال اقدام کرد.برای شروع کار نیز سعی نمایید با یکی دوتا کندو به صورت آزمایشی انجام داده(این کار ریسک هزینه ها را کاهش میدهد)تا بعد از نتیجه گیری اقدام به توسعه ی برداشت ژل نمایید.

 

تجهیزات تولید ژل رویال

ابزار و وسایل لازم برای تولید ژل رویال

یکی از مزیت های برداشت ژل رویال فانتزی و هنری بودن کار است یعنی این کار نیازمند لوازم بسیار زیاد و زمختی نیست و فقط با چند قلم وسیله ی ظریف به راحتی میتوان ژل را برداشت کرد.برخی از لوام بسیار پر کاربرد در برداشت ژل عبارتند از:
1-تیرک چند ردیفی
2-سلول چند ردیفی
3-قاب پیوندی
4-سوزن پیوند
5-مانع ملکه افقی و عمودی
6-ایزولاتور حبس ملکه
7-ظروف ژل رویال
8-قاشق برداشت ژل
9-پنس برداشت لارو
10-انواع چرخانک

 

قیمت محصولات لازم برای تولید ژل رویال

قیمت لوازم و تجهیزات تولید ژل رویال رویال بستگی شدیدی به تورم و نرخ ارز دارد و با افزایش و کاهش آنها کمی بالا و پایین می آید.لذا برای اطلاع از قیمت دقیق این محصولات حتما با مدیر فروش مجموعه ی قره داغ تماس بگیرید تا بهترین محصول را با قیمت مناسب جهت استحصال ژل تهیه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *