خاصیت بره موم زنبورعسل

در دهه های اخیر بره موم علاقه محققان را به خاطر داشتن چندین ویژگی های زیستی و دارویی مثل ویژگیهای

-سیستم ایمنی

-ضدتوموری

-ضد میکروبی

-ضد التهابی و آنتی اکسیدان، در میان دیگر ویژگیها به خود جلب کرده است.گذشته از این، محصولات حاوی بره موم به شدت به وسیله صنعت دارویی و فروشگاههای غذای سالم وارد بازار شده است.رویکرد داروسازی سنتی که با روشهای زیستی و شیمیایی ترکیب شده، ممکن است مدارک داروشناسی مفیدی را فراهم آورد. بنابراین این بررسی کمک میکند تا در مورد ترکیب شیمیایی و منابع گیاهی آن به همراه مکانیسمهای عملی این محصولی که توسط زنبور تولید میشود،روی سیستم ایمنی و بر علیه سلولهای توموری بحث شود. بره موم، به هیچ وجه یک کشف جدید نبوده و  استفاده از بره موم به دوره های باستانی، حداقل 300 سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد و از آن به عنوان دارو در پزشکی عمومی و محلی در بسیاری از قسمتهای جهان هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی استفاده می شد.

 

از کجا بدانیم بره موم خاصیت درمانی دارد؟

پاسخ این سوال بسیار ساده بوده و از رفتار های زنبورعسل و با تلاشی که زنبورهای کارگر در جمع آوری آن تلاش و تکاپو دارند مشخص است.زمانی که موم بافی زنبورعسل به اتمام میرسد ،زنبورهای مسئول از بهترین بره موم جهت نظافت و شستشوی داخل حجره های 6 ضلعی کرده تا ملکه در تمیزترین نقطه تخمگذاری کنند.با این کار حجره بسیار تمیز و عاری از انواع میکروب ها میشود.همین یک کاربرد برهموم نشانگر دارو بودن آن بوده و امروزه شرکت های بزرگ داروسازی از طریق آن داروهای جدیدی وارد بازار کرده اند.

ترکیبات اصلی بره موم چیست؟

خاصیت بره موم زنبورعسل

این ماده از ترکیبات بسیار کمیابی تشکیل شده و همین مواد داخل آن برای بسیاری از بیماری های ما مفید است.

مواد تشکیل دهنده ی بره موم طبق زیر است:

 

*حدود ۵۰ درصد صمغ یا رزین گیاهان

* ۳۰ درصد موم

*۱۰ درصد اسیدهای چرب ضروری

* ۵ درصد گرده گل

* ۵ درصد دیگر آن از ترکیبات آلی، ویتامینها و عناصر معدنی مانند نقره، سدیم، جیوه، مس، منگنز، آهن، کلسیم، وانادیم و سیلیس است.

خاصیت بره موم برای دندان

اگر در تصویر مشاهده کنید برخی دکترهای نوین دندانپزشکی اقدام به یک عمل خاصی کرده اند ،در این تصویر به محل گذاشتن بره موم دقت کنید تا متوجه شوید این ماده ی شگفت انگیز چگونه توانسته جرمهای سنگین و قدیمی دندان را از بین ببرد.

برخی خواص دیگری که بره موم برای دندان دارد:

1-نابود کردن پلاک های ایجاد شده در دندان

2-سفید کردن دندان

3-خوشبو کننده دهان

4-بدون نیاز به عمل جراحی و خونریزی

5-جلوگیری از پوسیدگی دندان

خاصیت بره موم زنبورعسل

خرید بهترین بره موم

پیدا کردن و خرید بره موم خالص یکی از مشکلات و معضلاتی هست که خریداران با ان مواجه هستند.برای اینکار باید از فروشنده یا زنبوردار مطمئن که از بره موم اطلاعات دارد ،باید خریداری نمایید.گروه ما با نهایت تلاش سعی دارد بهترین محصول را در اختیار مصرف کننده قرار دهد تا بتوانند سلامتی خود را تضمین نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *