فروش عسل کلزا


عسل کلزا یکی از عسل های سبک در طبیعت می باشد،منظور از سبک یعنی میزان مواد مغذی در این عسل نسبت به سایر عسل ها بسیار پایین است لذا از این عسل در طب سنتی برای درمان و تقویت بدن بسیار کم توصیه می شود،به جز برای موارد کم که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم.

  • عسل کلزا ومشخصات فیزیکی آن
  • خواص دارویی عسل کلزا

عسل کلزا ومشخصات فیزیکی آن

زمان گلدهی کلزا از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد ادامه می یابد و در شمالغرب کشور این زمان فقط برای رشد جمیعت کلنی اختصاص داده می شود.زنبورعسل تا اوایل تیر ماه برای خود عسل بسیار کمی برداشت می کند.زمانی که تعداد جمیعت کلنی به حد کافی رسید از اوایل تیر ماه اقدام به تولید عسل می کند.اما عده ای از زنبورداران برای غلبه بر استراحت کلنی ها از شمال غرب کشور (تعدادی از زنبورداران گروه قره داغ)به جنوب کشور کوچ کرده و افزایش جمیعت را آنجا انجام می دهند.سپس برای جمع آوری گرده و عسل کنار اورازان به شمالغرب کشور خصوصا شهرستان پارس آباد که کشت وسیع کلزا در آنجا انجام می شود،کوچ کرده و برداشت عسل را انجام می دهند.

فروش عسل کلزا

عسل کلزا دارای ساختار بسیار مشابه با عسل آفتاب گردان می باشد.این عسل دارای رطوبت بالا بوده و رس بستن آن بسیار سریعتر(در عرض دو الی سه ماهه)انجام می گیرد.

یکی دیگر از عوامل مهم در رس بستن این عسل وجود گلوکز زیاد(حدودا بیش از ۲۸درصد)در آن می باشد.در صورتی که میزان رطوبت زیر ۱۷و مقدار گلوکز کمتر از ۲۸ درصد باشد احتمال اینکه عسل کلا به صورت مایع بمونه بسیار زیاد است.

مشخصات قندی عسل کلزا

رنگ:این عسل دارای رنگی مانند عسل کنار اصل داشته و به رنگ زرد روشن و مایل به سفید می باشد.

ساکارز:۳٫۵درصد

رایحه:این عسل دارای عطر تازه و مطبوعی شبیه به میوه دارد.

دارای تلخی بسیار ناچیز

گلوکز:بالای ۲۸درصد

فروکتوز:بسیار کم

شدت شیرینی:معمولا عسلهای بهاری مانند آفتاب گردان دارای شیرینی کمی بوده و زننده نیستند.

پرولین:کمتر از ۲۰۰میلی گرم

خواص دارویی عسل کلزا

فروش عسل کلزا

گیاه کلزا از نظر طب سنتی دارای فواید کمتری نسبت به دیگر گیاهها می باشد و برای درمان بیماری بسیار کمتر استفاده می شود.اما عسل کلزا دارای خواص منحصر به فردی برای بدن دارد،و هرکسی که از این عسل استفاده کرده است به این خاصیت پی برده است.

درمان قوی برای زخم معده

اکثر افرادی که از زخم معده رنج می برند توانایی خوردن خوراکی های شیرین را ندارند.ولی عسل کلزا به دلیل شیرینی و اسیدیته ی بسیار پایین امکان ترمیم بافت های دیواره ی معده را داشته و معده را از عفونت پاک می کند.

مناسب برای بیماران هپاتیت

این عسل برای افرادی که دچار هپاتیت B هستند بسیار مثبت عمل می کند.

جذب اکسیژن بالا

افرادی که چار تب و گرمای بدن زیادی هستند،در صورت مصرف عسل کلزا باعث سرحالی و باز شدن منافذ پوست شده و شادابی را به هدیه داده ومقاومت بدن را نیز افزایش می دهد.

به عنوان زه کش کبد

عسل کلزا تنظیم کننده ی چرب خون بوده و کبد را از چربی ها و اسیدهای اضافه پاک می کند.

فروش عسل کلزا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *