تنوع رنگ گرده گل

خداوند متعال هر محصولی را بنا به خواست خودش جفت افریده و درختان نیز از طریق نر و مادگی شناخته شده و بارور میشوند.حال گرده گل در درختان و گیاهان چه نقشی دارد؟گیاه نر دارای گلهای کمتری بوده و عمدتا محصول تولید نمیکنند،اما همین که گرده ی درختان نر به سمت ماده حرکت میکند میوه حاصل میشود.به این عمل گرده افشانی گفته میشود و به روش های مختلفی انجام میشود.
1-توسط زنبورعسل
2-باد و باران
3-دیگر حشرات
در این مقاله به نحوه ی انجام اینکار توسط زنبور و زوایای مختلف گرده گل میپردازیم.

 

تنوع رنگ گرده گل

 

گرده گل درشت چیست؟

اگر بخواهیم گرده گل را تعریف نماییم،گرده گل پودر ریز تا درشتی است که دربردارنده گامتوفیت،که گامت‌های نر همان سلولهای قوی نر را در گیاهان دانه‌ای می‌سازد. دانه‌های گرده اجسامی بسیار ریز،با شکل‌ها ،رنگها و ساختارهای گوناگون، شکل‌گرفته در پرچم، یا دستگاه نرینگی گیاهان دانه‌ای می‌باشند که از راه‌های گوناگون که در بالا اشاره شد جابه‌جا شده، به مادگی گل، یعنی جایی که لقاح در آن رخ می‌دهد، می‌رسند.این حرکت بزرگ الهی در نهایت به یک محصول خوشمزه تحویل انسان داده میشود.از طرفی این قدرت بارور شدن با گرده نشان دهنده ی مواد تشکیل دهنده ی قوی این محصول است.

[highlight-dash bkcolor=”linear-gradient(to right, #f7971e, #ffd200);” color=”white;” align=”center;” ]شماره تماس برای خرید گرده گل 09126832367 09145394274

 

 

علت تفاوت اندازه ی گرده گل

یکی از علت های ریز بودن گرده گل این است که در صورت نبود حشره یا هر کدام از عوامل فیزیکی که منجر به بارور شدن درخت ماده میشود،از میلیاردها گرده حداقل یکی به سمت درخت ماده برسد و این نشان از قدرت بزرگ طبیعت و سازنده ی آن میباشد.زنبورهای عسل از این ماده ی مغذی برای تقویت ملکه و اواین غذای مغذی برای زنبورهای بالغ استفاده میکنند به طوری که از بهم چسباندن این گرده های ریز یک گلوله در پای خود درست میکنند.به گفته ی دانشمندان هر کدام از گلوله ی گرده ای که به پای عقب زنبور میچسبد بیش از 3 میلیون گرده میباشد و جالبتر از آن هر قاشق چايخوري دارای گرده بيش از 2. 5 ميليارد دانه ی گل نر میباشد.

 

تنوع رنگ گرده گل

خرید عمده گرده گل ویژه

چرا افراد سالم و بیمار باید از گرده گل مصرف کنند؟طبق گفته ی دانشمندان گرده گل غذاي زنبورهاي جوان بوده و حدود 40 درصد از پروتئين تشکیل شده است.از این رو با این مقدار پروتئین از كامل ترين غذاها به حساب مي آيد.از طرفی گرده گل حاوي تمام مواد مغذي مورد نياز انسان است و جالب است که بیشترین پروتئین آن به صورت اسید آمینه مستقيما توسط بدن مصرف مي شوند. اين چنين پروتئين قابل جذبي مي تواند به ميزان قابل توجهي نياز هاي فرد به پروتئين را تامين كند(مخصوصا افراد ورزشکار که انرژی زیادی را حین ورزش از دست میدهند).از نظر افراد فعال در زمینه ی غذا گرده گل به خاطر تشکیل شده از طبیعت جز بهترین و ارگانیک ترین غذا محسوب میشود.

برخی خصوصیات لازم برای اثبات این سخن عبارتند از:
1-از طریق خود درختان تولید میشود
2-انسان در هیچ کدام از مراحل تشکیل گرده نقش ندارند
3-زنبورها گرده های دست ساز را جمع آوری نمیکنند
4-ارگانیک و کاملا مغذی هستند

قیمت و نحوه ی تهیه ی گرده گل درمانی

با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود در جامعه قیمت گرده گل در طول سال مدام در حال تغییر است.از طرفی به خاطر مصرف کمتر این ماده ی معجزه گر نسبت به قیمت جهانی آن دارای ارزانترین محصول زنبورعسل به شمار میرود.در صورت نیاز به گرده گل و اطلاع از قیمت به روز این محصول میتوانید با مشاورهای ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *