بهترین تقویتی زنبورعسل

[box shadow=”0 1px 4px rgb(53 19 234 / 30%), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”;” ]

قیمت تقویتی ها چقدر است؟ چه زمانی میتوان از تقویتی استفاده کرد؟ امروزه به خاطر بهره بردای بسیار زیاد از زنبورهای عسل موجب شده جهت تامین انرژی از دست رفته ی انها از مواد کمکی یا مصنوعی استفاده شود.با توجه به این که این موارد برای استحصال محصولات نهایی بسیار مهم است سعی کنید از بهترین محصولات این موارد کمک بگیرید تا علاوه اینکه متضرر نشوید محصولات متنوعی نیز بتوانید برداشت کنید.

 

 

چگونه زنبورهای خود را تقویت کنیم؟

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]

چرا زنبورهای خود را باید تقویت کنیم؟یکی از راه هایی که زنبورداران در شروع و در پایان فصل زنبورداری که طبیعت از لحاظ شهد و گرده بسیار فقیر می باشد، تغذیه زنبور عسل با شربت شکر به منظور تحریک تخم ریزی و افزایش پرورش نوزاد در کلنی، به منظور افزایش جمعیت کلنی می باشد. به هر حال کلنی های تغذیه شده با شربت شکر شروع به پرورش نوزادان خواهد کرد، اما در این حالت زنبورها از چربی ذخیره شده بدنشان استفاده خواهند کرد و در نتیجه وزن از دست داده و مقدار ازت، عناصر معدنی و ویتامین های بدنشان به شدت کاهش پیدا می کند و مرگ و میر در بین زنبوران افزایش می یابد.

 


تغذیه ی تقویت مصنوعی زنبورهای عسل به دو صورت انجام میگیرد:
۱-جهت زمستان گذرانی و جلوگیری از تلفات
۲-جهت تحریک

منظور از تحریک یعنی اگر هدف ملکه باشد برای افزایش تخمریزی و برای زنبورعسل برای فعلیت بیشتر تجویز خواهد شد.برای این منظور از موارد زیر میتوان طبق فرمول های مختلف که کارشناس های تغذیه ی زنبورعسل توصیه میکنند باید کمک گرفت:
۱-گرده گل
۲-شکر
۲-پودر تقویتی
۴-آب
۵-هر ماده ی که موجب تامین مواد ضروری زنبورها میشود.(این مورد کاملا تجربی و طبق نیاز خواهد و موادی مانند: زرد چوبه،سویا و .. میتواند باشد)

 

نقش مکمل ها برای خوراک زنبورعسل

اگر زنبوردار بخواهد عسل یا ژل رویال بیشتری برداشت کند باید از طریق تقویتی ها مصنوعی در تحریک ملکه و تقویت قوای جسمانی زنبورها استفاده کند.در غیر این صورت زنبورها شهدهای برداشتی خود را برای اینکار استفاده خواهند کرد و در نهایت محصولات مورد نظر را نمیتواند برداشت کند.این مکمل ها کمک میکند زنبورها چربی های بیشتری در کیت های خود ذخیره کنند و انرژی کمتری مصرف نمایند و در نهایت شهد بیشتری در کندو ذخیره میشود.در زمستان گذرانی نیز همینطور زنبورها با ذخیره ی این مواد نیاز کمتی به خوراک های زمستانه خواهند داشت.

قیمت پودر تقویتی زنبورعسل

قیمت محصولات مکمل برای زنبورها بسیار متفاوت است قیمت برخی از تقویتی هایی که در زنبورداری های ایران بسیار استفاده میشود به صورت زیر است:
۱-آری پولیویت                                 قیمت — تماس بگیرید
۲-بیاگرا                                          قیمت — تماس بگیرید
۳- تی ان تی دام و طیور ۴۳۰ گرمی     قیمت — تماس بگیرید
۴-پلی اگ ۲۵۰ گرمی                       قیمت — تماس بگیرید
۵-کاسپین سلوشون یک لیتری           قیمت — تماس بگیرید
۶-هانی بی هیلثی ۱۰۰ گرمی           قیمت — تماس بگیرید

۷-پرودی ۴۰۰ یا prody400

 

بهترین تقویتی زنبورعسل

برای تهیه بهترین مکمل یا تقویتی برای زنبورستان خود با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *