اسپری اسید فرمیک بالکان

از نقاط ضعف زنبورهای عسل در ایران و جهان هجوم کنه های واروآ یا سایر میکروارگانیسم ها در انها میباشد.به طوری که اگر با این انگلها مبارزه نشود تا اخرین زنبورعسل درگیر شده و در نهایت کلنی و حتی زنبورستان را نابود میکنند.از روشهای مرسوم برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از داروهای مناسب و بدون عوارض میباشد و به همین دلیل اسید فرمیکن گزینه ی مناسبی برای این کار بوده که یکی از فراورده های مهم آن اسپری اسید فرمیک با درصد کمی پایین تری میباشد.

نحوه ی تولید اسپری اسید فرمیک

در دنیای طبیعت برخی حشرات و گیاهان به صورت طبیعی این مایع را تولید و در برابر دشمنان خود به عنوان سلاح استفاده میکنند.این مایع زرد شفاء در برابر انگلهای واروا نیز واکنش نشان داده و آنها را از بین میبرد با این تفاوت نباید مستقیم روی زنبورها به کار برده شود زیرا به خاطر گرمای زیاد و اسیدی بودن آن زنبورها را میتواند از پای در بیاورد.

برای جلوگیری از خطای دوز اشتباه برخی شرکت ان را با فرمول مشخصی تبدیل به اسپری کرده اند تا زنبوردار بدون تغییر در دوز آن بتواند به راحتی کنه کشی نماید.اسید فرمیک با فشار بالا در یک بطری فلزی جمع شده و یک نازل در ورودی آن قرار میدهند که در صرت فشار اسید فرمیک به صورت گاز و با سرعت زیاد اسپری میشود.

مشخصات و وزن اسید فرمیک بالکان

این محصول عمر بالایی در بازار ندارد و حدودا دو سال است که در بین زنبورهای ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است و تا کنون هیچ سندی بر کیفیت بد آن گزارش نشده و کنه ی کشی بالایی نیز در دماهای پایین دارد.

این وسیله کنه کش دارای مشخصات زیر است:
1-دارای بطری فلزی
2-حجم ظرف 600 میلی لیتر
3-وزن بر حسب گرم 200 گرم
4-رنگ معروف بنفش و زرد دارد

چگونگی استفاده از فرمیک بالکان

طبق توصیه ای که تولید کننده ی این محصول اذغان دارد برای هر کندوی زیر 10 قاب به مدت یک ثانیه از دریچه ی پرواز به داخل کندو اسپری میکنم. این مایع در حشرات قادر است به پوسته ی واروآ نفوذ کند و اسکلت ان را تخریب نماید و در نهایت منجر به جدا شدن آن از بدن زنبورها میشود.

بهترین روش برای دریافت راندمان بالای کنه کشی عمل طبق زیر است:
1-قبل از استفاده چند ثانیه بطری را تکان میدهیم
2-اسپری را به صورت سر و ته قرار میدهیم
3-نی اسپری را به داخل کندو وارد میکنیم
4-بسته به تعداد قاب به داخل کندو اسپری میکنیم

اسپری اسید فرمیک بالکان

خرید عمده اسید فرمیک بالکان اصل

این محصول در اکثر داروخانه های دامپزشکی در کشور عرضه میشود

و هر زنبوردار به راحتی میتوان ان را با قیمت مناسب تهیه کند

در غیر این صورت برای خرید عمده میتوانید با ما در ارتباط باشید.

????

✈✈✈

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *