تجارت موم عسل


تجارت موم عسل

اکثر زنبورداران در کشور ما به دلیل برداشت عسل به صورت خام و سانتریفیوژ زنبور را در تولید موم مجدد یاری می کنند و این عمل با گذاشتن پوکه برای آنها انجام میگیرد.لذا آمار دقیقی از مقدار موم تولید شده در کشور به هیچ وقت دقیق نخواهد بود.

تجارت موم عسل

آمار تولید موم در ایران

کشور ایران یکی از تولید کننده ی بزرگ عسل در سراسر جهان بوده و تقیبا اکثر کشورهای تولید کننده و مصرف کننده ی عسل با این محصول ایرانی آشنا هستند.عسل و موم در واقع رابطه ی مستقیمی با یکدیگر داشته و هرچقدر عسل تولیدی بیشتر باشد موم حاصل شده نیز بالاتر خواهد بود.اما چون اکثر زنبوردارها و حتی وزارت جهاد هدفشان تولید موم نیست لذا از شان حاصله دوباره استفاده می کنند تا موم تولید نشود.در حال حاضر آمار دقیقی از موم تولیدی  در ایران در دسترس نبوده و در حد تخمین موم تولید شده در ایران در سال 1399 حدود 80 تن برآورد شده است.

بیشترین استفاده از موم مربوط به کجاست

موم و بره موم هر دو یک ماده ی پزشکی محسوب شده و در کشورهای دیگر برای ساخت انواع کرم ها،رژ لب ها و …استفاده می شود.لذا بیشترین موارد مصرف موم و بره موم در دیگر کشور ها در بخش تولید محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد.

چون که این ماده مفید و ارزشمند به دلیل خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کننده، ضد قارچی و ضد باکتریایی که دارد یک داروی گیاهی استثنایی برای سلامت، زیباسازی و جوان سازی پوست به شمار می‌رود.

و از همین رو  موجب افزایش صادرات بره موم نیز می گردد.

تجارت موم عسل

با توجه به افزایش استقبال نسبت به زندگی شهری، جهت رهایی از آلودگی های موجود در این مناطق، لازم است بیش از پیش مراقب پوست خود باشید تا به پیری زودرس دچار نشوید.که در این راستا استفاده از کرم های محافظتی و تقویت کننده پوست حاوی بره موم می تواند به شما در داشتن پوستی شاداب و سالم کمک شایانی نماید.البته بیشتر صادرات ایران در این ماده ها (موم و بره موم)برای کشورهای ترکیه ،آذربایجان و کشورهای عربی می باشد.

تجارت موم عسل

صادرات موم از ایران

ایران در یک نقطه ی بسیار استراتژیک جهت صادرات مواد ارگانیک بوده و سالانه

هزاران تن محصولات غذایی و بهداشتی از ایران خارج می شود.موم وبره موم ایرانی

نیز به دلیل داشتن آنالیز بالا و مواد تشکیل دهنده ی مفید زیاد موجب شده

تا کشورهایی نظیر ،ترکیه ،کویت و دیگر کشورهایی اروپایی مشتری پر و پاقرص این محصولات ایرانی باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *