تهیه موم آجدار سرپولکی


تهیه موم آجدار سرپولکی

 

 

از مزیت های مهم ساخت موم ورقه ایی باز بودن دست برای تغییر رنگ آن است.زیرا با توجه به متغیر بودن رنگ قسمت های مختلف شان باعث شده تا برای ساخت برگ موم از این قسمت ها استفاده کرده منتها در صورت جدا بودن هر کدام قیمت آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.تا جایی که برگ موم سر پولکی که به رنگ سفید نزدیک هست دارای قیمت بالایی خواهد داشت.

برگ موم از چه قسمت موم ساخته میشود؟

همانطور که اشاره شد از قسمت های مختلف پوکه ی شان گرفته تا سر پولکی و حتی تفاله به راحتی میتوان برگ موم درست کرد.اما مسئله ی مهم در قیمت و کیفیت آنها میباشد.

 

1-موم تفاله

2-موم پوکه

3-موم سرپولکی

 

مهم ترین پارامتر در این ورقه ها قیمت و سازگاری زنبورها با برگه هست و از همه مهمتر از پارافین برای شفاف کردن انها استفاده نکنند.

برگ موم تیره یا شفاف

موم ها زنبورعسل با توجه به شهد گیاهان اطراف خود دارای رنگ مختلفی هستند و این اصلی ترین خصوصیات محصولات زنبورعسل به شمار میرود.زمانی که زنبوردار از زنبورهای خود کار زیادی بکشد و عسل انها را دیرتر برداشت کند موجب تغییر در رنگ محصولات از جمله موم نیز میشود.همین امر در برداشت موم و تبدیل ان به برگ موم موجب میشود رنگ برگ موم نیز تیره و حتی قهوه ای پر رنگ تبدیل شود و زنبورها به این رنگ علاقه ی چندانی نداشته و سازگاری کمی دارند.پس حدالامکان برای برگ قاب که اصلی ترین سرمایه گذاری زنبورداری میباشد از بهترین نوع برگ موم استفاده کنید تا بتوانید برداشت خوبی داشته باشید.

 

تفاوت موم سرپولکی و پوکه

موم سرپولک :

قسمتی از شان بوده که زنبورها بعد از جمع آوری و ذخیره ی ان در کندو به وسیله ی موم بسیار نازک روی این حجره را میپوشانند و در خیال خود برای سال های زیاد و زمستان ذخیره میکنند.این موم از شفاف ترین و با کیفیت ترین نوع موم میباشد.

 

موم پوکه :

این قسمت نیز هسته یا همان محل ذخیره ی عسل و رشد و تکثیر لاروها و بچه زنبور بوده و از کیفیت خوبی برخوردا هست و نسبت به سر پولک رنگ تیره و کیفیت پایینی دارد.

خرید برگ موم عمده

زنبوداران و هنر دوستان شمع ساز اگر به دنبال

برگ موم ارگانیک و تمیز برای قاب شان زنبور و و شمع سازی هستید

گروه ما با بهترین برگ موم های طبیعی در خدمت شما دوستان عزیر میباشد.

جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *