خاصیت دارویی عسل


زمانی که صحبت از عسل بر میان می آید منظور عسل طبیعی بوده که از طبیعت و بدون هیچ دخالتی برداشت می شود.اما متاسفانه غیر از این نوع اصلی عسل های دیگری وجود دارد که نسبت به طبیعی استفاده ی بیشتری نیز دارد.

عسل را چگونه طبقه بندی می کنند؟

عسل را از لحاظ مختلف طبقه بندی می کنند ولی در این مقاله عسل را از نوع منشاء بررسی می کنیم و عبارتند از:

عسل طبیعی

همانطور که از نامش پیداست این عسل از طبیعت و توسط خود زنبورها حاصل می شود و هیچ گونه ایرادی نمی توان برای آن گرفت همچنین ارزش غذایی بالایی دارد.

خاصیت دارویی عسل

عسل تغذیه ای

درصورتی که مراتع به حد کافی شهد نداشته باشد و یا امکان جابجایی کندو مقدور نباشد برای تولید عسل از تغذیه مصنوعی زنبور استفاده شده و زنبور نیز به جای گل از انواع شیرین کننده ها عسل تولید می کند.

عسل مصنوعی

منظور از مصنوعی بودن عسل یعنی حتی یک زنبور نیز در این فرایند نقشی نداشته باشد.این نوع زنبور با استفاده از فرمول ساختگی توسط انسان در خانه ها یا در کارگاهها تولیدی ساخته می شود که بدتری نوع عسل هست و هیچ گونه ارزش غذایی ندارد.

عسلک

معنی لغوی این نوع عسلها یعنی عسل کوچک یعنی این هارا به عنون عسل نمی توان شناخت.لذا گاهی اوقات برخی شپشکها و شته های موجود بر روی انواع گیاهان و درختان موادی را از خود ترشح می کنند که زنبور در مواقع نیاز و کم بودن شد در طبیعت از آنها در ساخت عسل استفاده می کنند و تنها فایده ای که این ها دارند مواد معدنی بسیار زیادی دارند.

عسل های سمی

همه ی ما همیشه فکر می کردیم هر عسلی که در طبیعت وجود دارد برای ما مفید و خیر است و این درحالی هست که برخی عسل ها از برخی گیاهان مانند آزاله و صد تومانی توسط برخی گونه های زنبورعسل عسلی بردات می شود که کاملا سمی هست.شاید خوردن آن توسط انسان،او را به کام مرگ نفرستد و لی باعث ایجاد سرگیجه ،تهوع وضعف جسمانی می شود.اما خوراندن همین عسل به برخی حیوانات حتی بیش از 10گرم موجب مرگ آنها می شود.البته در زمان برداشت این عسل بیشترین خاصیت سمی را داشته و به مرور زمان قدرت سمی آن کاهش می یابد.

عسل رادیو اکتیوی

انسانها و حیوانات روزانه مورد حمله ی میلیون ها تشعشع قرار می گیرد که اکثر آن برای انسان ها ضرر آنچنانی ندارد آما برخی دیگر مانند رادیوم برای انسان بسیار مضر هست در برخی عسل ها نیز به اثبات رسیده است.وجود رادیوم در از گیاه و خاک منشاء پدید می آید و به راحتی با فیلم های عکاسی و پوشش شیشه ی عسل با رنگ سیاه قابل مشاهده است.

خاصیت دارویی عسل

تعریف انواع عسل

عسل از لحاظ زمان برداشت به دودسته ی زیر تقسیم بندی می شود

عسل بهاره

اصطلاح بهاره در بین زنبوردارها یعنی برداشت اول

عسل پاییزه این عسل نیز به برداشت دوم می گویند یعنی از کندوها در طول یک سال یک الی نهایت سه بار می توان عسل برداشت کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *