خرید دودی استیل

آیا نیاز هست که از تمام وسیله ی زنبورداری موجود در بازار استفاده شود؟یکی از تجهیزات بسیار ارزان و ضروری در زنبورداری دودی یا دودزا میباشد.افراد زیادی مدعی هستند که برای برداشت عسل در حین کار نیازی به دودزا نیست و این درحالی هست که حین برداشت عسل (از زنبورها غارت عسل)به قدری عصبانی میشوند که کار کردن را برای زنبوردار بسیار سخت میکنند.

 

خرید دودی استیل

 

چرا دودی در زنبورداری استفاده میشود؟

دودزا چه نوع ابزاری است؟یک دستگاه بسیار ساده که همانند پمپ دستی عمل کرده و دود را به سمت کندو هدایت میکند،دودزا برای اولین بار به این شکل امروزی توسط یک مخترع آمریکایی به نام موزس کوئینبی اختراع شد.اما بعد از اختراع این وسیله ی به ظاهر کم کاربرد پیشرفت کرده و در ابعاد و اشکال بسیار مختلفی از جنس های مرغوب تولید شده است اما در کل کارکرد همه ی آن ها یکسان است.
توجه:در کشور ما اکثر زنبورداران و یا در برخی کشورهایی که زنبورداری سنتی دارند از برگ درختان، چوب های پوسیده و پهن یا تنه ی درخت استفاده میکنند.

ساختمان دودزا
این دستگاه از یک مخزن ساده و فولادی جهت پر کردن مواد دود شونده،از یک پارچه ای یا فنری جهت فشار دادن با دست و یک قسمت دیگر محل عبور دود بوده که به سمت کلنی های پرتاب میکند.این محصول میتواند از جنس های مختلفی مانند:
1-مس
2-آلومینیوم
3-آلیاژی از فولاد ساخته شود

 

خرید دودی استیل

 

یکی از موارد بسیار مهم در این وسیله استفاده از یک ماده سوختنی است که نباید به زنبورهای عسل خسارتی وارد کند ،زیرا اکثر زنبورداران راضی به مرگ زنبورهای عسل خود به خاطر عسل نیستند.لذا باید از موادی استفاده شود که اشکالات زیر را ایجاد نکند.
1-باعث تلف شدن زنبور نگردد
2-باعث بو گفتن عسل نگردد
3-بتواند حملات سنگین زنبورها را کاهش دهد
4-از مواد طبیعی مانند:پهن گوسفند،برگ درختان،شاخه های پوسیده و سایر سوختنی های غیر مضر

خرید دودی استیل

سیم گالوانیزه در زنبورداری؟

چرا سیم گالوانیزه؟زنبورداران محترم برای تولید عسل های شان و پرداخت شده خصوصا در کندو های دادنت و لانگستروت برای جلوگیری از شکسته شدن موم عسل در به سیم نیاز دارند تا چند ردیف موم زنبور را نگهداری کند تا زنبورهای زحمت پر کردن داخل موم را بکشند.


لذا از وسایل کار زنبورداری به سیم گالوانیزه نیز میتوان اشاره کرد که از آن برای سیم کشی قاب ها استفاده می شود.این سیم حتما باید سایز کوچک داشته باشد تا خللی در کار زنبورها ایجاد نکند.معمولا سایز 55/0 میلی متر مربع بهترین سایز برای اینکار است.

 

جنس و قیمت دودی

همانطور که اشاره شده این وسیله از جنس های مختلفی میتواند ساخته شود، از طرفی دستگاه های دودی بر حسب سلیقه افراد و كشورهای مختلف به اشكال مختلف ساخته شده اند ولی همه انها یك هدف را دنبال میكنند.هدف از دودزا را به طور خلاصه میتوان گزینه های زیر دانست:

1-بازدید بهاری
2-تغذیه كمكی زنبورها،
3-بچه گیری،درمان بیماریها
4-تعویض ملكه
5-تهیه زهر زنبورعسل

نکته:این دستگاه براساس مدل و مخزن و جنس به کار رفته ساخته شده و قیمتی حدودا 80 الی 150 هزار تومان دارد

خرید سیم گالوانیزه و دودی عمده

برای خرید سیم گالوانیزه و دودزا حتما از سازنده های معتبر خریداری نمایید تا بتوانید در حین کار با مشکلات روبرو نشوید.لذا گروه ما سعی دارد در تامین لوازم زنبورداری بهترین نوع جنس را تهیه کرده و در اختیار زنبورداران محترم قرار دهد.لذا برای خرید با سفارش دودزا و سیم مخصوص قاب زنبورعسل با ما در ارتباط باشید.

دستگاه دودزا

دودکننده

نامهای دیگر این وسیله است

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *