خرید کلوزانتل
کلوزانتل ۵ درصد یا ۱۰ درصد به عنوان یک دارو برای کنترل آلودگی‌های انگلی همچون انگل لارو شناخته می‌شود که شما قادر به استفاده از آن به روش‌های مختلفی برای رفع انگل در (لوازم)زنبورداری، گاوداری و… هستید. البته قابل ذکر است که دوز مصرف و روش مصرف آن برای حیوانات و حشرات مختلف متفاوت می باشد؛ به همین دلیل برای آشنایی بیشتر با این دارو در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

آشنایی با موارد مصرف کلوزانتل

داروی کلوزانتل به عنوان یکی از داروهای قوی ضد انگل برای انگل‌های متفاوتی همچون تروماتودها، نماتودها، لارو و بندپایان یا گروه‌های مختلف سالیسیلانیدها است. شما در صورت برخورد با هر یک از موارد ذکر شده می توانید در کمترین زمان ممکن با مصرف کلوزانتل به رفع، درمان یا پیشگیری از آنها بپردازید. البته قابل ذکر است که برای هر انگل میزان دوز و درصد کلوزانتل در دارو باید متفاوت باشد، برای مثال اثر نفوذپذیری این دارو بر سلول‌ انگل‌های تروماتودها بیشتر از انگل لارو است.

روش مصرف دارو ۵ درصد و ۱۰ درصد

روش مصرف این دارو برای حیوانات مختلف می‌تواند متفاوت باشد، برای مثال روش مصرف کلوزانتل برای گوسفند و گاو یا برای زنبورداران متفاوت است، در ادامه این تفاوت‌ها را ذکر کرده‌ایم.
در صورتی که شما قصد استفاده از این دارو برای گوسفندان را داشته باشید و به صورت خوراکی با توجه به وزن بدن حیوان آن را مصرف کنید، برای مثال اگر گوسفند دچار انگل فاسیولاهپاتیکا یا فاسیولاژیگانتیکا باشد شما باید برای هر کیلوگرم از وزن گوسفند تنها ۱۰ میلی‌گرم دارو مصرف کنید. اما اگر حیوان به انگل دیگری همچون فاسیولوئید دچار باشد، دوز مصرف افزایش خواهد یافت. درواقع می‌توان گفت میزان مصرف دارو با وزن رابطه مستقیم دارد یعنی به هر میزان وزن حیوان بیشتر باشد، مصرف دارو نیز افزایش پیدا می‌کند.

خرید کلوزانتل

میزان اثرگذاری دارو ۵ درصد

این دارو می‌تواند نفوذپذیری بالایی بر روی میتوکندری سلول‌های انگل داشته و به عنوان یک مانع بسیار بزرگ در برابر فسفوریلایسیون اکسیداتیو شناخته شود.
مقادیر مصرف این دارو در برابر انواع انگل‌ها :
-انگل‌های فاسیولاهپاتیکا، هرکیلو گرم وزن ۱۰ میلی گرم
-فاسیولوئید و لوسیلیاپرنیا ، هرکیلوگرم وزن ۱۵میلی گرم
-فاسیولازیس، ژیگانتیکا، هپاتیت هر کیلوگرم وزن ۵ میلی گرم
-گاستروفیلوس، استرونژیلوس هر کیلوگرم وزن ۷ میلی گرم
-درصورت مصرف دارو به صورت خوراکی ۴۰ میلی گرم برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن
-درصورت مصرف دارو به صورت تزریقی ۲۰ میلی گرم برای هر ۱۰ کیلو گرم وزن

نکات مصرف دارو در درصد‌های متنوع

۱-این دارو بر روی برخی از انگل‌ها مانند Paramphistome fluke بی اثر می‌باشد و مصرف آن خطرناک است.
۲-درصورت مصرف دارو، محصولات حیوانات و حشرات حداقل یک ماه بعد قابل مصرف خواهند بود.
۳-درصورت حضور دارو در دمای بالای ۲۵ درجه سانتی‌گراد قابل مصرف نیست.
۴-دارو باید حتما دور از نور خورشید و حرارت مستقیم قرار گیرد.
۵-در موارد مصرف ماده یا تر بودن حیوان یا حشرات هدف مهم نیست و دارو بر هر دو تاثیر یکسان دارد.
۶-دارو به هیچ عنوان دارای اثرات کارسینوژنیک و تراتوژنیک نیست.
۷-این دارو هیچگونه محدودیتی برای مصرف حیوانات بالغ یا نابالغ ندارد و شما حتی می‌توانید از آن برای حیوانات تازه متولد شده نیز بهره ببرید.
چه مدت زمان باید از کلوزانتل ۵ درصد استفاده کنیم؟
برای استفاده از این دارو طبق ارائه اطمینان از مصرف هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و تاثیر دارو بر روی بیماری حدود ۶ برابر داروهای دیگر می‌باشد، به همین دلیل می‌توان گفت تنها ۴ هفته برای مصرف دارو ۵ درصد یا ۱۰ درصد طبق میزان شدت بیماری کافی است و هیچگونه عوارضی با خود به همراه نخواهد داشت.

خرید کلوزانتل
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *