خرید کندو چوبی

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]کندوها امروزه نقش اصلی زنبورداری را بر عهده دارند این ابزار های نه چندان پیچیده برای توسعه ی صنعت پرورش زنبورعسل بسیار مهم بوده و امروزه روش های خاصی برای راحتی و افزایش راندمان کاری زنبورها اثر دارد.

بیش از ۲۰۰ سال هست که کندو های چوبی به عنوان صندوق اصلی برای زنبورها عرضه میشود و هنوز محصولی با این کیفیت برای زنبورها جایگزین نشده است.

ساخت کندو با چوب

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(19, 234, 113, 0.3), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”;” ]با توجه به پاراگراف های بالاتر،کندوهای چوبی از جمله کندوهای جدید جعبه ای و ساخته شده از چوب درختان جنگلی بسیار مقاوم به رطوبت هستند که در کشور ما عمدتا از چوب درخت تبریزی،صنوبر و راش روسیه طبق سفارش خود زنبورداران طراحی و تولید میشوند.

خرید کندو چوبی

کندوهای چوبی عمدتا در دو نوع تولید میشود:

۱-کف باز

۲-کف بسته

تمامی این طراحی ها در پی اشارات زنبورداران در راحتی زنبورها و تهویه ی هوای مناسب ساخته میشود.کندوهای چوبی با توجه به اینکه مواد اولیه ی ساخت چوب درختان کاملا مشخص بوده و در بسیاری از مواقع وزن های مناسبی در مقایسه با کندوهای پلاستیکی(این نوع کندو ها به خاطر طول عمر کم و عدم سازگاری کمتر زنبورها بسیار کم تولید میشود)،دیگر نوع کندوهای جدید، داشته اند،

می تواند بهترین نوع کندو عسل مورد استفاده در کشور ما و با توجه به شرایط گوناگون آب و هوایی حاکم بر اکثر مناطق باشد. کارگاههای بسیار زیادی در ایران با کیفیت بالایی کندو را عرضه میکنند اما کیفیت چوب در محصول نهایی بسیار تاثیر دارد. اکثر این افراد برای کاهش هزینه ها سعی دارند از چوب های ارزان قیمت و کم کیفیت کندو را تولید کنند.

تاثیر کندو بر زنبورداری

کندو برای زنبورها همانند خانه برای انسان های میباشد
هر چقدر خانه ی زنبورها از آپشن زیادی برخوردار باشد راحتی زنبورها بالا رفته و کیفیت تولید و برداشت نیز بالاتر میرود.امروزه شرکت های دانش بنیان با تحقیق و تفحص در زمینه ی تهیه ی بهترین کندو تحقیقاتی را انجام داده ان که در پی آن کندو های کابینی امروزه مطرح است که هم برای زنبورها و هم زنبورداری امکان این را میدهد کمتر دچار استرس و خطرات احتمالی میشود.هنوز این طرح در ایران اجرا نشده و با ورود آن صنعت زنبورداری دگرگون خواهد شد.برخی از خصوصیات یک کندو چوبی:
۱-کج نبودن شاسی طبق
۲-قاب های صاف
۳-داشتن تهویه در هوای گرم
۴-طول عمر بالا

تنوع تولید کندو و قیمت آن

کندوهای زیادی بر اساس استاندرادها در ایران تولید میشود:
۱-کندوچه
۲-کندو ی لانگستروت
۳-دادانت
۴-ملی
۵-کشاورزی و..

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *