فروش عسل اکالیپتوس


اکالیپتوس گیاهی مقاوم و گلدار که در آب و هوای گرم و مرطوب به راحتی رشد کرده و محصول می دهد.از اجزای این گیاه خصوصا از برگ آن در تولید انواع پمادهای ضد درد،دهان شویه،خمیر دندان و دیگر صنایع داروسازی و بهداشتی مورد استفاده می شود.اما علاوه برا استفاده ی انسانی زنبورهای عسل نیز از این گیاه شهد خاصی را برداشت و عسل تولید می کنند.

  • طبیعت و عسل اکالیپتوس
  • ویژگی های عسل اکالیپتوس
  • خاصیت درمانی عسل اکالیپتوس

طبیعت و عسل اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس میوه دار بوده ولی میوه ی آن قابل خوردن نیست.قبل از بار دهی در اوایل اردیبهشت تا خرداد شکوفه های فراوانی از خود تولید می کنند که در این زمان مورد استقبال انواع حشرات مخصوصا زنبور عسل قرار گرفته که علاوه بر تولید عسل،گرده افشانی نیز می کنند.این گیاه به صورت کشت وسیع و خودرو در شهرهای جنوبی ایران ازجمله شیراز،بندرعباس،بوشهر و دیگر شهرهای گرمسیری موجود بوده و همه ساله گروه قره داغ کندوهای خود را جهت تولید این عسل با ارزش به شهرهای جنوبی انتقال می دهد.

فروش عسل اکالیپتوس

ویژگی های عسل اکالیپتوس

عسل اکالیپتوس از عسل های خاص و دیابتی می باشد.معمولا عسلی که حداقل 50درصد از شهد این گیاه تغذیه کند به عنوان خاص بوده و پارامترهایی به شکل زیر می باشد.

فروش عسل اکالیپتوس

ساکارز:1الی 1.2

قندهای احیاکننده:80درصد

فروکتوز:42درصد

گلوکز:1.2

رطوبت(بسیار پایین):14

میزان اسیدیته:17.2

HMF(هیدروکسی میتل فورفورال) : 8/8

بو:عسل اکالیپتوس بوی بسیار مطبوع و شبیه به برگ اکالیپتوس می باشد.

رنگ:عسل تازه ی اکالیپتوس به رنگ زرد روشن می باشد.

این عسل به قدری خاصیت درمانی دارد که اگر روزانه به مقدار یک قاشق به صورت ناشتا و یا شب قبل از خواب مصرف شود از اکثر بیماری های مصون می مانید.

خاصیت درمانی عسل اکالیپتوس

عده ای بر این باور هستندکه گیاه اکالیپتوس به دلیل داشتن رایحه ی ناب فقط برای سیستم تنفسی مفید هست ولی در زیر تعدادی از خواص این عسل ناب و درمانی را برای شما باز گو می کنیم.عسل اکالیپتوس دارای طبع سرد می باشد.برای افرادی که مزاج گرم دارند بسیار مفید می باشد.

1-درمان تب

به دلیل سرد بودن طبع این عسل در کاهش دمای بدن خصوصا در زمان بیماری و عفونت حاصل از مالاریا بسیار کمک کرده و دمای بدن را کنترل می کند.

2-رفع ناراحتی های گوارش

اگر از درد معده و روده که حاصل از کرم و انگل های موجود در آن می باشد رنج می برید،می توانید با مصرف روزانه و به صورت ناشتا زخم های وخیم معده و روده را به حداقل رسانده وبهبود می بخشد.

3-بهبود عملکرد مثانه و کاهش عفونت

عسل اکالیپتوس قادر است سیستم ادراری را از عفونت های ناشی از آلودگی آب و خون تمیز کرده و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

مواد معدنی موجود در عسل اکالیپتوس

فروش عسل اکالیپتوس

اینها از خواص اصلی این عسل می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *