فروش عسل عمده


فروش عسل عمده… در قیمت گذاری عسل پارامترهای مختلفی ازجمله نوع تغذیه،ساکارز،دیاستاز و دیگر پارامترها دخیل هستند.در صورت تغذیه ی مصنوعی زنبور این پارامترها خصوصا ساکارز عسل بالاتر رفته و قیمت عسل افت شدیدی می کند.در ادامه به استانداردهای ساکارز و دیاستاز در عسل را بررسی می کنیم.

  • فروش عسل طبیعی
  • پارامترهای لازم در قیمت گذاری عسل
  • نحوه تهیه ی عسل قره داغ

فروش عسل طبیعی

یکی از مراحل مهم زنبورداری فروش عسل به دست آمده می باشد.عسلی که بعد از پنج ماه تلاش و جابه جایی های متعدد حاصل می شود به صورتهای مختلف به فروش می رسد.عسل بر اساس نوع به دوحالت بدون موم و باموم فروخته می شود.مزیت عسل بدون موم طول عمر بسیار بالا و راحتی نگهداری آن می باشد.ولی عسل با موم نیاز به نگه داری و مراقبت از کرم های بید موم خوار داشته و خوردن عسل باموم کمی سخت می باشد.

بعد از برداشت عسل اکثر زنبوردارها خصوصا گروه قره داغ عسل های خود را در حلب های کاملا تمیز و بهداشتی بسته بندی کرده و آماده ی فروش می کند.تمامی عسل های برداشتی به صورت خام بوده و در اوایل برداشت به صورت مایع و بعد از گذشت چند ماه عسل به صورت رس به فروش می رسد.گروه قره داغ در تمام مراحل برداشت عسل از ذره ای حرارت استفاده نمیکند.ولی در کارخانجات بسته بندی برای اینکه عسل در طول سال کریستالیزه نشود عسل را به صورت پاستوریزه در آورده سپس بسته بندی می کنند.گروه قره داغ عسل های خود را فقط در بسته بندی های ۲۷کیلویی ارائه می دهد،در صورت تقاضای مشتری بسته بندی طبق خواسته ی مشتری انجام خواهد شد.

پارامترهای لازم در قیمت گذاری عسل

از جمله مهمترین مرحله ی فروش عسل قیمت گذاری این خوراکی ارزشمند است.

در قیمت گذاری عسل پارامترهای مختلفی دخیل بوده که مهمترین آنها پارامترهای ساکارز و دیاستاز می باشد.اما گزینه های دیگری چون محل برداشت،زمان برداشت،میزان رطوبت موجود و ۱۹ پارامتر دیگر درعسل می توانند در تعیین قیمت دخیل باشند.

ساکارز

 

ساکارز نام علمی و قدیمی که از دو بخش ساکار و -ُز که نشان دهنده ی خانواده ی قندهاست می باشد.ساکارز همان قند و یا شکر معمولی نیز بوده که از پیوند یک مولکولی فروکتوز و گلوکز تشکیل شدهاست.ساکارز میزان قند موجود درعسل طبیعی را نشان می دهد.اما ساکارز در عسل با ساکارز معمولی تفاوتی های زیادی دارد،ساکارز در عسل یعنی قند های موجود در شیره های گیاهان که کاملا طبیعی و توسط خود طبعیت ارائه شده و توسط زنبورعسل فراوری شده و به عسل تبدیل می شود.پارامتر ساکارز در عسل متفاوت از ساکارز های صنعتی می باشد. ساکارز در عسل طبیعی حداکثر تا۸ ٪مجاز می باشد.

با توجه به نیاز جامعه عده ای سودجو،بدون تلاش عسلهایی تقلبی با ساکارز پایین را تولید و به بازار عرضه میکنندکه این محصولات علاوه بر نداشتن فایده باعث به خطر انداختن سلامتی مصرف کننده ها می شود.متاسفانه ساکارز این عسل ها حتی در آزمایشگاهها قابل تشخیص نیست و نیازمند بررسی سایر پارامترهای عسل می باشد.

توجه:هرچه قدر میزان ساکارز پایین تر باشد قیمت عسل نیز بالاتر خواهدبود و این پارامتر هرچه قدر بالاتر باشد قیمت عسل نیز پایین تر می باشد.

در تصویر زیر یک نمونه عسل طبیعی با ساکارز پایین را مشاهده کنید.

دیاستاز

 

بعد از جمع آوری شهد از گلها و گیاهان زنبور به کندو برگشته و شهد را تحویل کندو می دهد.شب همه ی زنبور ها شهد جمع آوری شده را دهان به دهان می کنند تاحالت غلیظی به خود بگیرد در این فرایند آنزیم های زیادی به عسل اضافه می کنند.یکی از آنزیم های بسیار مفید دیاستاز می باشد.با اضافه شدن این آنزیم باعث می شود عسل غلظت لازم و شیرینی قابل قبول را به خود بگیرد و در سلولهای شش ضلعی ذخیره می شوند.وجود آنزیم دیاستاز در عسل بعد از گذشت مدتی(بسته به نوع عسل)باعث بلوره شدن عسل و به چسبیدن مولکول های عسل شده و عسل به رس تبدیل می شود.یعنی اگر عسل دیاستاز نداشته باشد هیچ وقت رس نمی شود و تنها راه ازبین بردن دیاستاز حرارت و پاستوریزه کردن آن می باشد.

نکته:در آزمایش عسل طبیعی دیاستاز باید مثبت باشد.

نحوه تهیه ی عسل قره داغ

فروش عسل عمده

تمامی عسل های گروه قره داغ دارای ساکارز پایین ،دیاستاز مثبت و خام میباشد.همچنین ارائه عسل فقط در حلب های ۲۷کیلویی ارائه می شود.در صورت پیشنهاد مشتری نوع بسته بندی تغییر خواهد کرد.شما می توانید عسل خود را از طریق راههای ارتباطی در سایت عسل قره داغ و یا به صورت حضوری خریداری نمایید.

-راههای سفارش عسل

*شبکه های اجتماعی

*تماس مستقیم

*حضوری

*سایت قره داغ

❤❤

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *