عسل گون عمده


یکی از عسل های پر مصرف در ایران عسل گون بوده و دلیل این حجم از مصرف در دسترس بودن مراتع و خوش خوراک بودن آن است.بیشتر عسل گون دارای طعمی ملایم و رنگ روشن داشته و در اکثر مغازه ها و فروشگاهها به وفور یافت می شود.

  • گون و عسل آن
  • مشخصات عسل گون
  • گروه قره داغ و عسل گون

گون و عسل آن

در تمامی مراتع ایران بجز برخی شهرهای بسیار مرطوب گیاه گون به صورت وحشی موجود می باشد.علاوه بر خاصیت های دارویی،به عنوان غذای برخی حیوانات و پرندگان نیز محسوب می شود.گونه های مختلفی از گون در طبیعت ایران یافت می شود و دارای مزایای یکسانی نیز می باشند.در طب سنتی و داروسازی و دیگر صنایع غذایی از این گیاه وحشی به وفور استفاده می شود.یکی از محصولات این گیاه کتیرا می باشد.

در بازار محصولات جانبی از قبیل عرق،بذر خشک،برگهای خشک شده برای دم نوش یونجه موجود هست.شما می توانید از نحوه مصرف هر کدام از این محصولات با طبیب سنتی ویا پزشک متخصص مشورت نمایید.

عسل گون:رشد و تکثیر این گیاه به صورت بذری و گرده افشانی بوده و چون این گیاه گلدار می باشد زنبورعسل نیز از این خاصیت جهت تولید گرده و عسل استفاده می کند. 

مشخصات عسل گون

عسل گون:

عسل گون عمده

رنگ این عسل در اوایل برداشت زرد روشن یا به اصطلاح طلایی داشته و به مرور زمان کمی تیره تر می شود.

رایحه:عسل گون بسیار مطبوع بوده و هنگام بو کردن آن به راحتی می توان بوی گون را حس کرد.

ساکارز:عسل گون اگر به صورت کاملا طبیعی و خالص برداشت شود که به اصطلاح عسل تک گل گفته می شود ساکارزی بین 2 تا3 خواهد داشت.

پرولین:این پارامتر در عسل نشان دهنده ی طبیعی و خالص بودن عسل را نشان می دهد ودر عسل گون مقدار حدودا200میلی گرم در هرکیلو گرم می باشد.

غلظت:عسل گون دارای رطوبت متوسطی می باشد لذا در بین عسل ها در مدت زمان قابل قبولی رس می بندد و غلظت قابل قبولی دارد.

گروه قره داغ و عسل گون

گروه قره داغ در اکثر شهرهای شمالغرب کشور زنبورداران مجربی داشته وعسل با ساکارزهای مختلف(تغذیه طبیعی و تغذیه ای)تولید وعرضه می کنند.عسل گروه قره داغ تماما در حلبی های 27کیلویی و کاملا بهداشتی بسته بندی شده و برای مشتری ارسال می شود.در صورت نیاز مشتری طبق خواسته ونیاز مشتری نوع بسته بندی تغییر خواهدکرد.

عسل گون عمده

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *