گرده گل درجه یک

گرده گل درجه یک


فروش ویژه گرده گل جهت غذای زنبور

زنبورعسل محصولات متعددی برای تولید دارد که علاوه بر عسل می توانیم به گرده اشاره کنیم. در حقیقت این دست محصولات باارزشی که انسان ها برای مصارف خود از کندوها برداشت می کنند برای تغذیه خود این حشرات جمع آوری می گردد؛ بنابراین می توان گفت اقلامی چون گرده گل هم برای ما و هم برای زنبورها دارای کاربرد است. این محصول تنوع بسیار وسیعی دارد و تولید و فراوانی آن در فصول گرم تر سال نیز بیشتر می باشد. به طور جامع مهم ترین نقشی که این ذرات برای زنبورها ایفا می کنند در فرایند تولید مثل و سپس تغذیه است که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

گرده چیست؟

گرده یکی از اصلی ترین اجزای لازم برای تولید مثل در گیاهان محسوب می شود که بافت بسیار نرمی دارد و عموماً در گل های نر یافت می شود. این ذرات توسط حشراتی از جمله زنبورها در میان گل ها جابجا می گردد و این عمل باعث ایجاد گرده افشانی خواهد شد. اما زنبورها تنها به قصد جابه‌جایی گرده بین گل ها از آن استفاده نمی کنند؛ بلکه به سبب ترکیبات مغذی موجود در آن از این محصول استفاده می کنند. بدین ترتیب پی از جمع‌آوری تعداد بی شماری از ذرات ریز گرده های گل متنوع می توانیم شاهد دانه های گرده در داخل کندوهای عسل باشیم.

کاربرد گرده گل برای زنبورها

این محصول از اصلی ترین موادی است که زنبورها برای حیات خود از آن استفاده می کنند. شاید تا الان تصور می کردید که این حشرات تنها از عسل به عنوان غذا استفاده می کنند؛ اما باید گفت که وجود مواد پروتئینی بسیار در این دانه باعث می شود تا به عنوان یک منبع مناسب برای لاروهای جوان نیز تلقی گردد.

همچنین وجود مواد دیگری همچون انواع ویتامین و آمینواسیدهای ضروری باعث می شود تا اهمیت مصرف گرده برای کلنی بیشتر گردد؛ زیرا این محصول می تواند بر رشد و سلامت آن ها بسیار تأثیرگذار باشد.

ترکیبات و خواص گرده

می توان گفت نزدیک به نیمی از ترکیبات این ماده را پروتئین ها تشکیل داده اند همچنین شما می توانید انواع زیادی از مواد معدنی را در این دانه بیابید. گرده ها بسته به اینکه چه میزان از رطوبت را دارا باشند در مقادیر و درصدهای مواد مغذی با یک دیگر متفاوت می باشند. اما در هر صورت تعداد بی‌شماری از اسیدآمینه های بسیار ضروری در این محصول وجود خواهد داشت. این ویژگی ها باعث می شود تا گرده ها از مناسب ترین ماده غذایی برای رشد و حیات زنبورهای جوان محسوب شوند.

از دیگر خواص این محصول نیز می توان به کمک در تخم‌گذاری ملکه و تقویت او اشاره کرد که این عامل می تواند به طور غیر مستقیم بر تعداد و کیفیت کلنی های سالم تأثیر گذار باشد.

فروش گرده گل درجه یک

امروزه مراکز زیادی برای تأمین گرده گل زنبورداری ها اقدام به ارائه این محصول می کنند. گرده های عرضه شده نیز بسته به نوع گل ها دارای رنگ و یا رایحه ای متفاوت اند. این محصولات برای زنبورستان های عظیم و به ویژه در فصولی که دسترسی به گل ها برای زنبورها کاهش می یابد و یا فصل تولید مثل که جمعیت کلنی ناگهانی افزایش می یابد بسیار مناسب است.

بدین جهت می تواند به عنوان یک تغذیه کمکی نیز بکار برده شود. این محصولات با کیفیت عالی و به صورت کاملاً بهداشتی به فروش می رسند و می توانند به صورت پودر یا دانه های ریز عرضه شوند. همچنین درصد مواد مغذی موجود در آن ها به طور دقیق بررسی می گردد تا زنبورداران در حین خرید از این اطلاعات آگاه گردند.

شاید برایتان مفید باشد : خرید اسید اگزالیک درجه یک

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *