گرده گل بدون رطوبت

مغذی ترین ماده در میان محصولات زنبورعسل کدام است؟
قطعا درمیان تمامی محصولاتی که زنبورعسل در اختیار ما میگذارد همگی دارای خاصیت درمانی و غذایی و در هر موقعیتی میتوان از انها استفاده کرد.گرده از پیچیده ترین ماده ای که با شگفتی و روش های خاصی توسط زنبورعسل برداشت و به صورت گلوله ای در می آید.این ماده در صورت همراه با رطوبت ذخیره شود میتواند محل رشد باکتری ها مختلف باشد،و در صورت خشک شدن یکی از بهترین خوراکی های مفید کره ی زمین خواهد بود.در ادامه به برخی از خصوصیات این ماده اشاره میکنیم.

 

 

تعریف گرده گل به زبان ساده

قبل از بررسی این ماده باید به طور کامل با تاریخچه ی شناخت این ماده توسط بشر را بررسی میکنیم،سپس خاصیت های درمانی آن را بررسی میکنیم.گردهگل یکی از مهمترین مواد تغذیه ای در کندو است که کاربرد فراوانی در تغذیه زنبور عسل و عملا بدون آن هیچ گونه لارو یا همان بچه زنبور به دنیا نخواهد آمد.در اصل گرده گل همان اسپرم گلهای نر بوده و برای باروری گل های ماده از محل خود حرکت میکند،اما گرده ی خوراکی همان ماده ای رنگی است که در قسمتی از بدن(پای عقبی یا همان ذخیره گرده) زنبور فشرده شده و به عنوان ماده ای مغذی در کندو ذخیره می شود.

تاریخچه ی بسیار قدیمی ندارد و نام گذاری آن به چند صد سال گذشته بر میگردد و برای اولین بار در سال ۱۷۶۰ کلمه گرده (Pollen)در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفت.گرده از یک لغت لاتین گرفته شده و به معنای پودر نرم می باشد.نامهای مختلفی برای ان گفته شده و حالتی که برای ما انسان ها بسیار جالب و خوراکی است گرده ی جمع شده توسط زنبورمیباشد،زیرا هم خوراکی بوده و هم خاصیت درمانی دارد.

 

گرده گل بدون رطوبت

مواد موجود در گرده گل

همانطور که اشاره شد گرده گل در صورت داشتن رطوبت بالا به صورت کپک و کرم زدگی خود را نشان خواهد داد.اما در صورت نظافت و خشک شدن کامل ان میتواند دارای خاصیت مواد و ویتامین های زیر باشد.
1-سرشار از مواد مغذی و مقوی است
2-سرشار از پروتئین
3-اسيدهای آمينه های ضروری
4-انواع اسيد چرب
5-مواد معدني (آهن، کلسیم، روی، سلنیوم)
6-انواع ويتامين‌ها (A ، D ، E ،C ، K ، B1 ، B2 ، B5 ، B6 ،B12 )و همچنین مواد قندی است. توجه:ميزان پروئتين گرده گلها بسته به نوع گياه بين 40 _ 15 درصد مي‌باشد. تنوع بسيار زياد گياهان باعث شده که گرده گل‌ها از نظر خواص، اندازه، رنگ، مقدار و ميزان تركيبات متفاوت و منحصر به فرد باشند.هر چقدر گرده گل خشک باشد موارد اشره شده در گرده گل دوزشان بالاتر میرود.

 

گرده گل بدون رطوبت

خاصیت گرده گل خالص و خشک

خاصیتهای گرده گل بستگی شدیدی به نوع گیاه و محل برداشت دارد.اما عمدتا دارای خاصیت های نزدیک بهم دارند.برخی از خواص دارویی بسیار معروف این ماده طبق زیر است:
1-ضد پیری و جوانسازی پوست
2-ضد پروستات و درمان کننده ی ان
3-انرژی زا و مخصوص ورزشکاران
4-نشاط بخش
5-بهبود دردهای استخوانی
6-بهبود انواع التهاب های پوستی
7-تقویت کبد
8-کنترل کم خونی و دهها فایده ی دیگر از خاصیت های این ماده به شمار میرود

خرید عمده گرده گل خشک

امروزه در بازار انواع مختلفی از گرده گل با رنگها و طعم های مختلفی وجود دارد و باید با توجه به مزاج و طبع خود گرده ی مخصوص به خود را تهیه نمایید تا بیشترین خاصیت را به بدن خود انتقال دهید.جهت خرید گرده گل به صورت عمده و با قمیت روز حتما قبل از تهیه با ما تماس بگیرید سپس اقدام به خرید نمایید.در ضمن گرده گل بنا به درخواست مشتری در ظروف های مختلفی اعم از پلاستیکی و شیشه ای درجه یک میتواند بسته بندی شود.

 

گرده گل بدون رطوبت

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *