عسل صادراتی


زمانی که یک محصولی در داخل کشور به مقدار زیادی تولید می شود باید بستری وجود داشته باشد تا امکان صادرات آن محصول به دیگر کشورها وجود داشته باشد تا در سالهای بعدی باکاهش تولید آن مواجه نشویم.ایران رتبه ی چهارم در تولید عسل را به خود اختصاص داده که این مقدار از سرانه ی مصرف داخلی زیاد است که باید برای مازاد این محصول فکری کرد تا این رتبه به عددهای پایین تر نزول نکند.

عسل صادراتی چه خصوصیاتی دارد

همه ی محصولات باهرخصوصیاتی قابلیت صادرات دارند.این قابلیت بسته به نیاز مشتری صادراتی می باشد.البته عسل طبیعی که ازکشور مبداء به کشور مقصد صادر می شود،نیازمند یکسری پارامترهای استاندارد می باشد.یکی از پارامترهای مهم ساکارز،دیاستاز و دیگر پارامترهایی که وزارت کشاورزی تعیین کرده است.

برفرض مثال ساکارزعسل طبیعی درایران باید زیر5درصد باشدولی این پارامتر درآمریکاباید زیر 5/3درصد قابل قبول هست.یکی دیگرازمشکلات دیگر صادرات عسل پیدا کردن عسل طبیعی و یکدست بودن آن می باشد.لذا حدالامکان عسلی که برای صادرات انتخاب می کنید.از یک شهر و یا نزدیک به هم باشد تا پارامترهای نزدیکتری داشته باشند.

عسل صادراتی

قیمت عسل صادراتی

همه ی محصولات دارای قیمت جهانی می باشد،اما این قیمت ممکن است خیلی بالاتر از قیمت داخلی باشد که این مورد برای کشور ما بسیار خوب است و گاهی قیمت جهانی برابر یا پایینتر از قیمت جهانی باشد و صادرات این محصول در سطح جهانی بسیار سخت است.عسل طبیعی در ایران نسبت به قیمت جهانی برابر ویا بیشتر است لذا صادرات عسل نیز ازمحصولات سخت از لحاظ قیمت برای صادرات می باشد.

این قیمت هر سال در داخل کشور بالاتر رفته بدون آنکه قیمت جهانی تغییر زیادی کندو این اتفاق صادرات عسل را سخت تر می کند.برای دریافت تعرفه و قیمت عسل می توانید از سایت اتاق بازرگانی تهران و یا سایت علی بابا کمک بگیرید تا بامحاسبه ی قیمت و برخی هزینه های گمرکی قیمت مناسبی به مشتری های خارجی اعلام کنید تا دچار ضرر نشوید.

عسل چگونه صادر می شود

عسل صادراتی
عسل طبیعی یکی از خوراکی های بسیار حساس در امر صادرات می باشد.دلیل این امر هم تقلب هایی هست که در این محصول تا الان شاهد آن بودیم.هرکشوری دارای قوانین خاصی برای وارد کردن عسل تعیین کرده است و شما زمانی که کشور مقصد را تعیین کردید در اولین اقدام باید بدانید قانون وارد کردن عسل در آن کشور به چه صورت می باشد سپس عسل خود را به نا به استاندارد آن کشور بسته بندی و ارسال کنید.همچنین بعد از مشخص شدن استانداردهای طبق کشور مقصد،نوبت به دریافت مجوزهای لازم در داخل کشور می باشد.برای اینکار نیاز به دو مجوز می باشد.
1-دریافت مجوز لاتین از دامپزشکی محل برداشت عسل
2-تست توسط آزمایشگاه گمرک مورد نظر وقرنطینه شدن عسل تا زمان اظهار

عمده ی صادرات عسل از ایران به صورت بسته بندی های یک کیلویی و کمتر می باشد،و در موارد بسیار کم به صورت فله و در حلبی های بسیار تمیز 27کیلویی ارسال می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *