فروشگاه معتبر اکستراکتور

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(19, 234, 113, 0.3), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”;” ]در کار زنبورداری خود چه زمانی از اکستراکتور استفاده میکنیم؟ نوع اکستراکتور مورد استفاده در زنبورداری چگونه باید باشد؟ اگر دقت کرده باشید شغل زنبورداری کاملا فصلی و در برهه ای از سال فعالیت بالایی دارد.برداشت عسل نیز در سال شاید فقط دو الی سه هفته طول بکشد و این سه هفته در واقع ماحصل یک سال انتظار میباشد.لذا بسته به مقدار کار و عسل موجودی میتوان از اکستراکتور مناسبی استفاده کرد و همه چیز به زنبوردار و محصول آن بستگی دارد.

 

فروشگاه معتبر اکستراکتور

 

تعریف بنیادی دستگاه اکستراکتور

یک تعریف ساده از اکستراکتور یعنی دستگاهی دورانی جهت جدا کردن عسل از حجره های موم می باشد.این دستگاه با نیروی گریز از مرکز عسل را از پوکه قاب ها جدا کرده و به آرامی در انتهای مخزن میریزد.اکستراکتوراکتورها براساس موارد مختلف قیمت گذاری میشود و جنس بدنه این دستگاهها عمدتا تمام استیل و جنس شبکه های داخلی از آهن آبکاری شده می باشد تا بتواند وزن سنگین عسل طبیعی برادران را در حین کار تحمل کند.استیل بکار برده شده در بدنه ورق از ۴/۰ الی ۵/۰ میلی متر متغیر باشد.استراکتور یا همان دستگاه عسل گیر در ظرفیت های ۴ تا ۱۲ قاب بسته به نیاز زنبوردار تولید و عرضه می شود.

 

فروشگاه معتبر اکستراکتور

 

انواع اکستراکتور و تفاوتهای آنها

اکستراکتور عسل از منظرهای مختلفی طبقه بندی میشود،در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم:
۱-از نظر تامین انرژی اولیه
-برقی
-دستی

 

سایر طبقیه بندی ها ( فروشگاه معتبر اکستراکتور )

۲-از نظر تعداد قاب
-چهار،شش ،هشت و دوازده قاب
۳-از نظرظرفیت مخزن
-یک الی سه حلبی
۴-از نظر گیربکس
-یک به پنج
-یک به ده
۵-نوع توری نگهدارنده ی قاب عسل
-لوزی
-مربعی
۶-نحوه ی قرار گیری قاب های عسل
-شعاعی
-مماسی
این دستگاهها در ایران با همین استانداردهای اشاره شده تولید میشود.ولی در صورت سفارش میتوان مدل های مختلفی از ان را نیز تولید کرد.

 

فروشگاه معتبر اکستراکتور

نحوه ی کارکرد اکستراکتورها

با توجه به شکل کارکرد این دستگاهها قسمت ثابت در جای خود قرار گرفته و با چرخاندن قسمت متحرک(نگهدارنده ی قاب عسل)قابهای حول محور به حرکت در آمده و عسل تخته ای مجبور به خروج از حجره ها میگردند.این روش به دو صورت شعاعی و مماسی انجام میگیرد که در حالت مماسی تخلیه بسیار بهتری شعاعی انجام میگیرد و استراکتورهای شعاعی ظرفیت بسیار بالایی نسبت به مماسی دارند.

قیمت اکستراکتور و خرید آن از فروشگاه معتبر اکستراکتور

قیمت اکستراکتور به موارد بسیار زیادی بستگی دارد و هر کدام در قیمت نهایی آن تاثیر دارند.اما بزرگترین پارامترهایی که در حین خرید اکستراکتور باید بدان توجه کرد موارد زیر است و قیمت اکستراکتور ها براساس سفارش سازی های مختلف میتواند از ۱۳۰۰۰۰۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون تومان متغیر باشد.
۱-تعداد قاب
۲-برقی یا دستی
۳-جنس بدنه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *