اکستراکتور 12 قاب

امروزه استفاده از تجهیزات مدرن در مشاغل مختلف باعث افزایش بازدهی کاری و سرعت بخشی به انجام امور شده است. زنبورداری‌ها نیز جهت برداشت محصولات خود نیازمند استفاده از دستگاه‌های مختلفی می‌باشند. یکی از دستگاه‌های پرمصرف در حیطه زنبورداری اکستراکتور می‌باشد که بسته به انرژی مصرفی و تعداد کندوها و حجم تولید دارای انواع زیادی است. تعداد قاب‌های این عسل گیرها با حجم تولید محصول شما رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین اگر نیاز به عسل گیری تعداد قابل‌توجهی از شانه‌ها هستید بهتر است نوع 12 قاب این دستگاه را تهیه کنید. مزیت مهم این محصول اتوماتیک بودن است؛ زیرا قادر به جداسازی عسل‌ها در کمترین زمان ممکن و با صرف حداقل انرژی می‌باشد.

 

خصوصیات اکستراکتور 12 قاب

این دستگاه دارای بخش‌های مختلفی جهت عسل گیری است که در تمامی آن‌ها جنس و کیفیت بدنه اهمیت به سزایی دارد. به‌عنوان‌مثال فلزات ضدزنگ و مقاوم به رطوبت جهت این مصارف دارای اهمیت زیادی می‌باشد. علاوه بر این درنظرگرفتن ضخامت و ارتفاع دستگاه نیز در انتخاب نوع مناسب آن مهم می‌باشد.
اساس کار این وسیله نیروی گریزازمرکز است که باعث جداسازی عسل از موم‌ها می‌گردد. همچنین این دستگاه مجهز به (فروش) موتور و گیربکس بسیار قوی برای ایجاد حداکثر نیرو جهت چرخش می‌باشد. قاب‌ها نیز محل قرارگیری شانه‌های عسل است که 12 عدد از آن می‌تواند برای بیش از 100 کلنی کاملاً مناسب باشد.

 

آشنایی با عسل گیر شعاعی

جهت قرارگیری قاب‌ها در اکستراکتورها تفاوت است و این عامل می‌تواند در میزان کارایی دستگاه تأثیرگذار باشد. در این مورد عسل گیرها در دو نوع مماسی و شعاعی تقسیم‌بندی می‌شوند.
نوع شعاعی این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است تا توری و قاب‌های عسل به‌صورت گردان در شعاع قطر دستگاه قرار گیرند. این ویژگی باعث می‌شود تا هنگام چرخش نیازی به جابه‌جایی شانه‌ها نداشته باشیم و عسل گیری نیز با سرعت بیشتری صورت گیرد.

این محصول نسبت به انواع دیگر ظرفیت تعداد قاب بیشتری در خود دارد که این عامل باعث افزایش بازدهی دستگاه در فرایند عسل گیری خواهد شد. به جهت ویژگی‌های گفته شده در این مدل از محصول باید گفت که اگر مایل به خرید آن هستید بهتر است تا در انواع عسل گیرهای برقی اتوماتیک به دنبال نوع شعاعی باشید تا بهترین کارایی را از این دستگاه دریافت نمایید.

 

تأثیر اکستراکتور در برداشت عسل

عدم استفاده از تجهیزات مدرن در زنبورداری و استفاده از روش‌های قدیمی در برداشت عسل می‌تواند بازدهی کمی داشته باشد.

فرایند جداسازی عسل بدون به‌کارگیری اکستراکتور می‌تواند زمان و انرژی زیادی از زنبوردار بگیرد به همین دلیل امروزه استفاده از انواع اکستراکتور رایج گشته است.
دیگر مزیت تهیه این محصول برای زنبورستان‌ها کارایی آن برای هر حجمی از محصول است. به طور مثال شما می‌توانید از این دستگاه برای 10 تا بیش از 100 کلنی بهره ببرید؛ بنابراین زنبورداران تازه‌کار نیز قادر به استفاده از این وسیله کاربردی خواهند بود.

 

نکات مهم در زمان خرید اکستراکتور

اگر شما هم قصد استفاده از این دستگاه‌ها را برای افزایش راندمان کاری خود در زنبورستان دارید بهتر است تا به چند نکته پیرامون خرید این محصول توجه کنید:
• اندازه دستگاه شما با حجم و اندازه قاب‌های عسل مرتبط است به همین دلیل اگر نیاز به عسل گری در حجم بالا هستید دستگاه‌های بزرگ و اتوماتیک را خریداری کنید.
‌ در هنگام خرید همچنین در نظر داشته باشید که هر چه اکستراکتور بزرگ‌تر باشد به همان میزان گران‌تر است.
• فاکتور دیگر اهمیت صرفه‌جویی در زمان است . بدین منظور به یاد داشته باشید که تعداد قاب‌ها نقش مهمی در زمان عسل گیری داشته و انواع دستی این محصول نیاز به‌صرف وقت بسیاری جهت عملیات جداسازی عسل خواهد بود.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *