عسل طبیعی خاص


فروش عسل خالص ومصرف آن امروزه بدلیل وجود بیماری خاص در جامعه بیشترمورد هدف قرار گرفته است و تولید کنندگان نیز به طبع آن اقدام به تولید انواع عسل خاص از گیاهان خاص می کنند.گروه قره داغ نیز در تولید وتامین عسل های خاص پیش قدم بوده و برای مشتریان خود عسل مورد نظرشان در کمترین زمان تامین می کند.  

  • عسل زرشک
  • عسل چهل گیاه چیست؟

عسل زرشک

قبل از توضیح عسل زرشک درباه ی گیاه این عسل کمی یاد می گیریم.آیا می دانستید خود زرشک در زمره ی میوه هاست. گیاه این میوه دارای درختچه‌ای تیغدار به طول ۱ تا ۵ متر است و چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن به شکل بیضی و با دندانه‌های اره‌ای و دارای میوه ای قرمز،زرد ویا نارنجی رنگ به شکل بیضی و ترش وکمی کوچک به اندازه ی لوبیا می باشد.به ریشهٔ درخت زرشک «آئر خیس» نیز می گویند.

فروش عسل خالص

معمولا اواخر بهار و اوایل فصل تابستان زمان شکوفه دادن بوته ی زرشک است، غنچه‌های زرد رنگ زرشک در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می‌گیرند.وزمان عسل گیری نیز در زمان شکوفه دادن این گیاه می باشد

فروش عسل خالص
فروش عسل خالص

گیاه زرشک از بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است. در برخی مناطق ایران که آب و هوای نزدیک به مناطق استوایی و گرم می باشد دارای بیشترین پوشش گیاه زرشک می باشد.در این میان شهرهای خراسان وشهرهای جنوب شرق ایران بیشترین زرشک را دارا هستند وبا جدیت می توان گقت که بزرگترین تولید کننده ی زرشک در دنیا هستیم.از قسمت های مختلف گیاه زرشک (برگ،ساقه،ریشه ومیوه)در زمانهای قدیم بیشت به عنوان دارو استفاده می شد ولی امروزه به عنوان طعم دهنده وچاشنی در صنایع غذایی استفاده می شود.

امروزه زنبورداران با اطلاع از فواید با ارزش این گیاه اقدام به تولید عسل از گیاه زرشک کرده و به بازار عرضه می کنندعسل زرشک از طریق شهد شکوفه های زرشک تولید می شود.از طرفی بدلیل ترش بودن میوه وشهدآن این عسل دارای فواید ومضراتی می باشد.

فوایدعسل زرشک به طور خلاصه:

1-از بین برنده ی عطش

2-بهبود دیابت

3-کنترل کننده ی فشار خون

4-تصفیه ی خون

5-ضد عفونی کننده وبهبود زخم

و دهها فایده ی دیگر

معایب عسل زرشک:

1-کاهش فشارخون

2-ایجاد سرفه های مکرر

3-افزایش درد وناراحتی معده

نکته:میوه و عسل زرشک دارای طبع سرد ومرطوب و همچنین دارای طعم کمی ترش می باشدو برای افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند باعث افت شدید فشار آنها شده و سلامتی آنها را تهدید خواهد کرد.پس حتما قبل از مصرف عسل زرسک از طبع وفشار خود مطلع شوید.

عسل چهل گیاه چیست؟

فروش عسل خالص

همانطور که می دانیم در طبیعت عسل های متنوعی توسط  زنبورهای عسل برداشت شده و در اختیار انسان ها قرار داده می شود.افراد برای اینکه از عسل به عنوان دارو برای درمان بیماری خاصی استفاده کنند از عسل گیاهان خاص استفاده می کند.اما درصورت استفاده از عسل برای تقویت ایمنی بدن و یا به عنوان شیرین کننده به جای قند از عسل چهل گیاه استفاده می کنند.با توجه به اینکه در تهیه عسل چند گیاه در فصل بهار دشت ها مملوء از گل های مختلف هستند، زنبورهای  عسل در تولید عسل از شهد اکثر گل های اطراف کندو برداشت کرده و خواص همه این گل ها را به صورت عسل در اختیار ما می گذارد.عسل چند گیاه عسلی با طعم و خواص بی نطیر است که با توجه به ماهیت وحشی بودن گل های دشتها این عسل تا حد زیادی مانند عسل ارگانیک می باشد. مهمترین خصوصیت این عسل نسبت به عسل های خاص هم پایین بودن قیمت آن است و هم خواص دارویی همه ی عسلهارا داراست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *