توزیع موم عسل زرد

کدام شرکت یا ارگان قادر به تولید موم طبیعی است؟
قطعا همه ی ما میدانیم موم عسل یک ماده ی کاملا ارگانیک و از دل طبیعت است و تا کنون هیچ انسان یا فرمولی برای ساخت این ماده عجیب اختراع نشده است.همان طبیعی بودن این محصول موجب شده تا افراد از خصوصیات موم در صنعت های بسیار زیادی استفاده کنند.گروه قره داغ با داشتن دستگاههای بسیار مرغوب جهت تصفیه سازی کمک میگیرد تا بتواند این محصول را با گریدهای مختلفی در بازار عرضه کند.

 

 

چگونه موم را زرد میکنند؟

[highlight-red bcolor=”#c600c7″ align=”right” ]با چه روش هایی میتوان موم تیره را روشن تر کنیم؟ زمانی که زنبورداری پوکه های سیاه شده ی خود را برای ذوب و صاف سازی آن از کندو جدا میکند روش های مختلفی را میتوان استفاده کند تا مجدد از موم روشن شده در قاب ها یا سایر نیازهای خود به کار ببندد.

 

برای شفاف سازی موم از روش های زیر کمک میگیریم:

۱-ابتدا قاب را به همراه موم داخل دیگ بزرگ ریزیم
۲-روی این پوکه ها مقداری آب میریزیم
۳-آب را گرم میکنیم تا به دمای ذوب موم برسد
۴-تخته ها را تکان میدهیم تا هیچ چیزی روی آن نماند
۵-موارد اضافی سبک روی دیگ شناور میمانند و انها را با ملاقه جدا میکنیم
۶-بعد از جوش کامل مایع را از صافی استیل و مقاوم رد میکنیم تا آشغال های اضافه در صافی گیر کنند
۷-در نهایت مایع جدا شده از اب را در قالب مورد نظر قرار میدهیم تا به صورت کلوخ و سنگی در بیاید.

 

علت سیاه شدن موم طبیعی

۱-تا بحال دقت کرده اید چرا موم بعد از تولید سفید است ولی رفته رفته سیاه میشود؟تیره بودن این ماده و تخمگذاری های متعدد باعث شده که حجره ها به رنگ سیاه دربیاید و در نـهایت شان سیاه و تـیره شود.کارشناسان عسل توصیه میکنند برای جلوگیری از ترکیب مواد مضر موم با عسل زنبورداران هر دوسال یک بار شانهای سیاه را از کندو به کارخانه تصفیه ی موم انتقال داده و موم را ذوب و مجدداً سفیدتر نمایند.
۲-دلیل دوم قانع کننده برای سیاه شدن موم زنبورعسل این است وقتی داخل حجره ها گرده گل ذخیره می شود، بعد از مدتی مصرف می گردد،و بجای آن زنبورها در آن حجره ها عسل ذخیره می نمایند و قدری از ذرات گرده گل که بسیار ریز و میکروسکوپی می باشند نیز درون حجره ها باقی مانده،که با عسل مخلوط شده و این دلیل شکرک زدن سریع عسل میباشد.

 

توزیع موم عسل زرد

خرید بهترین موم طبیعی در بازار ایران

در اکثر شهرهای بزرگ که قطب اقتصادی از نظر زنبورداری هستند برخی شرکت ها برای تامین ورق موم های تازه ی زنبورداران منطقه ی خود دستگاههایی را برای تامین موم این افراد تهیه کرده اند تا بتواند موم را سالم و تصفیه کرده و مجدد در اختیار این افراد قرار دهد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *