خرید مخزن رس گیر

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgb(53 19 234 / 30%), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”;” ]

اکثر کشورهای جهان معیارهای جالبی برای خصوصیات فیزیکی عسل تعیین میکنند،بر فرض مثال اکثر کشورهای پیشرفته به دنبال عسلی هستند که رس بسته باشد و این رس زدن در عسل شناسنامه ی طبیعی بودن عسل را نشان میدهد.تنها عسلی که قابلیت منجمد شدن یا همان رس بستن را ندارد عسل های صنعتی هستند.حال در ایران این موضوع کمی قابل قبول نیست سعی میکنند با روش های مختلفی آن را به صورت مایع در بیاورند.

 

 

دلیل استفاده از مخزن رس گیر

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]

چرا عسل طبیعی رس میزند و با چه روشی ان را باز میکنند؟عسل طبیعی با داشتن بیش از ۷۰ درصد قند و کمتر از ۲۰ درصد آب،بطور طبیعی یک محلول قندی فوق اشباع است.بنابراین تقریباً تمام عسل‌های خام طبیعی،با گذشت زمان شکرک میزنند. نسبت ترکیب گلوکز و فروکتوز و رطوبت موجود در یک منبع شهد گل،تعیین کننده میزان سرعت تبلور عسل است.

 

 

کدام عسل ها سریعتر رس میبندند؟

[highlight-red bcolor=”green” align=”right” ]

برخی عسل ها سریع رس میبندند، علت چیست؟ عسل‌هایی که دارای نسبت فروکتوز به گلوکز پایین باشند به سرعت در طی چند روز یا چند هفته متبلور می‌شوند،در حالی که گونه‌های عسل با نسبت فروکتوز به گلوکز بالا مانند عسل‌ اقاقیا و عسل کنار،به کُندی شکرک میزنند و به مدت چندین سال مایع باقی می‌مانند.برای باز کردن عسل نخستین و بهترین روش استفاده از گرما میباشد و هر چقدر گرما به صورت غیر مستقیم به عسل برخورد کند کیفیت ان حفظ و به صورت مایع میشود.لذا در حال حاضر بهترین وسیله به صورت صنعتی برای اینکار دستگاههای دوجداره یا همان رسگیر ها هستند.

 

 

خصوصیات فیزیکی مخزن دو جداره

مخزن رسگیر به هیچ وجه کیفیت عسل را پایین نمی اورد و استفاده از این مخازن بسیار راحت و در عین حال استاندارد است.برای شروع کار باید موارد زیر را اجرا کنیم:
۱-عسل‌ها را در مخزن تخلیه کنید.
۲-اگر عسل شما زیاد رس بسته است و قابل تخلیه نیست باید قبل از آن عسل تا حدی در یک اتاق گرم، ذوب شود که اصطلاحا به این اتاق ها گرم کن میگویند.
۳-قبل از روشن کردن شعله گاز زیر مخزن،باید دیواره دوجداره مخزن(فاصله ی جداره ۴ سانتی متر است و توسط شاخص ارتفاعش قابل نمایش است) را از آب پر کنید. ارتفاع آ از طریق شاخص کنار مخزن قابل رویت خواهد بود.
۴-حالا نوبت روشن کردن شعله گاز زیر مخزن است.در اینجا دمای مخزن را با دماسنج روی بدنه کنترل کنید تا گرما بالاتر از حد مجاز نرود.
۵-حالا نوبت به هم زدن عسل می‌رسد تا تمامی عسل به شکل مساوی حرارات ببیند و کاملاً رس زدایی شود.

 

خرید مخزن رس گیر

[highlight-dash bkcolor=”linear-gradient(90deg, #00C9FF 0%, #92FE9D 100%);” color=”black;” align=”right;” ]

توجه:برای جلوگیری از اشتباهات پیش امده از گرما اگر از نوع المنتی برای تامین گرما استفاده کنید بسیار راحت خواهید بود.

 

سفارش و ساخت مخزن دوجداره

در بازار انواع دستگاه دوجداره موجود است ولی عمدتا به سفارش مشتری ساخته میشود و اکثرا استاندارد نمیباشد.

موارد زیر در سفارش رس گیر باید قید شود:
۱-ضخامت ورق
۲-حجم مخزن
۳-مایع گرم شونده
۴-نوع تامین گرما
۵-اتومات یا دستی
همه ی موارد اشاره شده در قمیت این دستگاه بسیار دخیل هستند

قیمت مخزن رس گیر فولادی

باید توجه داشت که کارگاه یا شرکت های تولیدی این نوع مخازن استاندارد خاصی برای جوشکاری دارند و هر نوع حجمی قادر به تولید نیستند.

عمده ترین دو جداره از نظر حجم موارد زیر هستند:
۱-صد کیلویی
۲-دیویست کیلویی
۳-سیصد کیلویی
البته حجم های بسیار زیادی میتوان تولید کرد که متاسفانه زیر ۶۰ کیلویی برای رس گیری عسل امکان ساخت ندارد.در حال حاضر(۱۴۰۰)قیمت رس گیر صد کیلویی با شعله ی گازی ۴ میلیون و پانصد هزار میباشد.
جهت تهیه ی این دستگاه با مشاورهای ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *