عسل گیاه زول


زول گیاهی شگفت انگیز و خودرو در بیابان های کم آب و باشرایط سخت می باشد.این گیاه در بین مردمان بومی به بوقناق نیز معروف است و از خاصیت های بی نظیر آن در درمان انواع بیماری استفاده می شود،در عطاری ها نیز انواع فراورده های این گیاه موجود بوده و می توان به راحتی تهیه و استفاده کرد.

  • زول و طبیعت این گیاه
  • مشخصات عسل زول
  • خواص عسل زول

زول و طبیعت این گیاه

زول گیاهی مقاوم نسبت به شرایط بد آب و هوایی بوده ودر اکثر شهرهای گرم ایران مانند قم،شیراز،اصفهان و به مقدار کم در دیگر شهرهای ایران مانند اردبیل و ارومیه نیز گونه های دیگر این گیاه یافت می شود.زول تنوع گونه ای زیادی دارد و تا الان 250 گونه از این گیاه یافت شده است.در بیابان ها علاوه بر گیاه خارشتر بوقناق نیز غذای مورد علاقه ی شترها می باشد.گیل این گیاه به صورت فشرده بوده و معمولا به رنگ های قرمز،سفید وآبی نمایان می شود.از دیگر قسمت های این گیاه مانند ساقه،ریشه،عرق و…می توان استفاده کرد.خواص این گیاه بیشتر در تقویت گلبول های قرمز،غلبه بر کم خونی تامین کمبود پلاکت خون و در نهایت جلوگیری از سکته ی قلبی می باشد.

طبع گیاه زول گرم می باشد

عسل گیاه زول

مشخصات عسل زول

گیاه زول با توجه به ساختار گل آن گرده ی قابل توجهی برای برداشت توسط زنبور عسل ندارد.ولی این گیاه مقدار زیادی شهد تولید می کند که این شهد را هم زنبور عسل برداشت کرده و عسل تولید می کند.عسل زول از عسلهای خاص و تک گل بوده و دارای طعم کمی رو به تلخی دارد.

عسل زول اگر تک گل برداشت شود ساکارزی بین 1.5تا2.5درصد دارد

رطوبت:16

رنگ:کهربایی به مرور زمان رنگ تیره تری می گیرد.

خواص عسل زول

عسل زول باتوجه به گیاه منشاء که دریایی از خواص دارویی و درمانی دارد،علاوه بر همه ی خواص این گیاه دارای خواص خود عسل نیز می باشد.

عسل گیاه زول

1-اکثر عسل های مناطق بکر و بیابانی در تقویت قوای جسمی و جنسی بسیار موثر عمل می کنند.البته این خاصیت نیز به دلیل کمیاب بودن این نوع عسل می باشد

2-ضد عفونی کننده ی ریه و دستگاه گوارش

3-ضد درد و بهبود دهنده ی آرتریت و روماتیسم

4-مقوی مغز و اعصاب

5-درمان زخم های بستر و بواسیر

6-برطرف کننده ی آهن خون و مبارزه باکم خونی

7-کنترل کننده ی قندخون(این عسل مخصوص افراد دیابتی بوده و افراد با گرید مختلف دیابتی می توانند با احتیاط این عسل را مصرف کنند)

جهت خرید عمده و خرده عسل گیاه زول با ما درتماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *