فروش عسل زرشک


گیاه زرشک و عسل آن در طبیعت به دلیل خواص زیاد زبانزد می باشد و از میوه و عسل آن به وفور در صنایع مختلف استفاده می شود.در این مقاله سعی داریم تنها به فواید عسل زرشک بپردازیم.

  • عسل زرشک
  • خواص دارویی عسل زرشک

عسل زرشک

عسل زرشک به عسلی گفته می شود که بیشترین شهد و شیره ای که برای کندو جمع آوری می شود از میوه و شکوفه های گیاه زرشک باشد.البته درصورتی که حدودا 40الی 60درصد شهد مربوط به یک گیاه باشد،آن عسل جزو تک گل به حساب می آید و عسل زرشک نیز از این قانون مستثنی نیست.

فروش عسل زرشک

خواص دارویی عسل زرشک

عسل زرشک خواص بسیار زیادی برای سلامتی و درمان بیماری دارد.در زیر به تعداد کمی از خاصیتهای این عسل کم یاب را برای شما توضیح خواهیم داد.

1-درمان انواع عفونت های داخلی و پوستی

در صورت ایجاد عفونت در قسمت های موضعی و یا داخل دهان خصوصا آفت،شما می توانید با مالیدن عسل زرشک روی موضع به صورت چند روز متوالی به راحتی از شر عفونت رها خواهید شد.برای عفونت آفت دهان در صورت خوردن عسل و برخورد آن با محل آفت فورا اثر خود را نشان داده و از دردهای آفت می کاهد و سرعت بهبودی آن را سریعتر می کند.

2-کاهش قند خون

باتوجه به میوه ی زرشک که کاهش دهنده ی فشار خون است،عسل زرشک نیز برای افرادی که دارای قند خون بالا و یا دیابت دارند موثر عمل کرده و قند آنها را کاهش می دهد.چون این عسل کاهش دهنده ی قند خون است مصرف زیاد آن نیز برای بدن خوب نبوده و برای تعیین دوز آن حتما با پزشک مشورت کنید.

3-کاهش دهنده ی فشار خون

عسل زرشک به دلیل آنزیم های برگرفته از زرشک موجب از بین رفتن موانع موجود در مسیر گلبول های قرمز شده و حرکت آنها را در رگ ها آسانتر می سازد.این عمل موجب بهبود عملکرد قلب شده و از فشار وارده به قلب جلوگیری می کند.

4-کم کردن وزن

عسل زرشک از جمله عسلهایی هست که عمل چربی سوزی را تسریع می بخشد.کسانی که همراه ورزش از عسل زرشک مصرف بکنند،سریعتر به وزن ایده آل و کاهش وزن خود می رسند.

5-ملین و خون ساز

میوه ی زرشک به دلیل غنی بودن از مواد معدنی از جمله آهن موجب می شود به بافت های بدن اکسیژن لازم برسد و از کم خونی جلوگیری کند.این امر نیز توسط عسل زرشک به حد زیادی قابل جبران بوده و افرادی که از مشکل کم خونی رنج می برند می توانند به وعده ی غذایی خود عسل زرشک را اضافه کرده و خون خود را تامین نمایند.

6-ضد سرطان یکی از دلایل رشد سرطان در بدن کاهش سیستم ایمنی بدن می باشد.عاملی که سیستم ایمنی بدن را می کاهد کمبود ویتامین C بوده و عسل زرشک به دلیل سرشار از ویتامین C موجب کنترل و حتی سرکوب سلولهای سرطانی وتومورها می شود.

فروش عسل زرشک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *