گرده گل دارویی


آیا تا به حال به دانه هایی که به پاهای زنبور عسل می چسبند دقت کرده اید؟این ها همان گرده گلهایی هستند که وقتی زنبور،گلهای اطراف خود را لمس می کند و از شهد آنها تغذیه می کند مقداری گرده نیز از گلها هدیه گرفته و به کندو می آورد.گرده از مواد اصلی برای ادامه حیات و زاد و ولد در هر کندو می باشد.

گرده گل دارویی
  • فواید گرده گل
  • احتیاط در مصرف گرده

فواید گرده گل

گرده گلی که توسط زنبور عسل جمع آوری می شود،فایده ی زیادی هم برای زنبور عسل و هم برای انسان دارد،باتوجه به ترکیبات بسیار مفید آن در تمامی طب های سنتی و نوین به مصرف آن توصیه شده و نتیجه ی شگفت انگیز گرده برای همه ی علوم به اثبات رسیده است.از فواید این ماده هر چقدر هم گفته شود باز کم است اما به تعداد اندکی از آن اشاره می کنیم.

گرده گل دارویی

1-بهبود شرایط روانی و کنترل استرس:

گرده گل به دلیل داشتن انواع ویتامینهای B در کنترل آدرنالین و هیجانات بسیار دخیل بوده و در شرایط بحرانی و ترس با کنترل سوخت و ساز بدن و تامین ویتامین های B،بدن را در برابر فشارهای استرس و عوارض آن در طول روز محافظت می کند.

2-خون ساز:

این ماده به دلیل داشتن انواع ویتامین و مواد معدنی از جمله یون های آهن موجب تقویت عملکرد کبد شده و باعث زیاد شدن هموگلوبین و آریتروسیت در خون می شود.بدین طریق از ابتلا به کم خونی های خطرناک جلوگیری کرده و در نوجوانان موجب رشد سریع عضلات و استخوان ها  می شود.

3-تقویت دو چندان ایمنی بدن:

این اتفاق از طریق وجود انواع مواد معدنی،مواد آلی،ویتامین ها،پروتئین ها در گرده بوده که هرکدام از این موادها نیاز های بدن را در شرایط اضطراری تامین کرده و بدن را در برابر انواع بیماری ها مصون داشته و بدن کمتر دچار خستگی های روزانه می شود.

4-بهبود عملکرد روده:

گرده گل به وسیله ی مبارزه با تخمیر های روده ای و کولیت موجب سلامتی روده شده و کولی باسیلوز را در روده از بین میبرد.با این روش فرد را از یبوست رها می کند.

5-تقویت انرژی در ورزشکاران:

افرادی که مدام از گرده استفاده می کنند،نسبت به سایر افراد دارای انرژی و چالاکی بیشتری هستند.حتی ورزشکاران حرفه ای و آماتور بعد از مصرف چند هفته از مکمل های گرده به انرژی دو چندانی دست پیدا می کنند.

6-بهبود فعالیت های متابولیسم بدنی:

منظور از متابولیسم در بدن این است که هرکدام از عضوهای بدن فعالیت خود را به درستی انجام دهند،اما به دلیل تغذیه ی نادرست و کمبود انواع مواد لازم در خوراکی ها،باعث می شود عضوها وظیفه ی خود را به درستی انجام ندهند.ولی گرده گل به عنوان یک مکمل غذایی کامل دارنده تمام ویتامینهای ضروری،پروتئین ها و سایر مواد لازم بوده و کاستی های مربوط در هر کدام از عضوها را تامین کرده و موجب به تعادل رسیدن سیستم بدنی می شود.به طبع این عمل در بدن قوای جسمی و جنسی فرد متحول می شود.

7-کنترل وزن:

گرده با تاثیر گذاشتن بر روی غده ای به نام هیپوتالاموس(غده ی کنترل وزن)موجب بهبود عملکرد آن شده و کنترل وزن را با توجه به تحریک متابولیسم بدن بعد از مصرف گرده تنظیم می کند.

احتیاط در مصرف گرده

گرده گل دارویی

هنوز از نظر علمی مدارکی بر مضرات گرده در دسترس موجود نیست ولی از نظر تجربی تعدادی از احتیاط هایی در مصرف این ماده را برای شما بازگو می کنیم.

*افرادی که حساسیت فصلی دارند احتمال بیشتر شدن این حساسیت بعد از مصرف گرده بیشتر می شود

*گرده به دلیل قوی بودن از نظر خوراکی اگر با دوز بالا شروع شود.موجب تحریک برخی سیستم بدنی می شود.پس با احتیاط و با دوز کم مصرف شود

*سعی کنید از گرده گل خشک شده استفاده کنید.زیرا گرده ی تازه به دلیل داشتن رطوبت بالا و سایر املاح مضر زیاد موجب بروز حساسیت ناشناخته در بدن می شود.

*افراد دیابتی و بیماران خاص در صورت شروع دوره حتما در مورد دوز مصرفی با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

*مصرف آن برای افراد زیر 3 سال ممنوع می باشد

((برای تهیه ی گرده گل دارویی با گروه ما در اتباط باشید))

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *