قیمت اکستراکتور عسل

عسل طبیعی از نظر ph یک ماده ی اسیدی و خورنده هست. این ماده در صورت قرار گیری در کنار مواد خوراکی تغییر بو میدهد و اگر در داخل ظروف آهنی نیز نگهداری شود به مرور تکه های آهن در عسل حل میشود. لذا انتخاب و ساخت وسیله های کاربردی در زنبورداری و عسل بسیار حایز اهمیت است.

اکستراکتور عسل و جایگاه آن در زنبورداری

از مرحله ی مهم و بسیار جالب زنبورداری برداشت عسل است.
پس از پولک برداری (برداشتن درپوش شان یعنی پولک تراش شان های عسل است). برای این کار از کاردهای مخصوصی که به وسیله آب داغ، بخار یا نیروی الکتریسته کار می کند و همچنین چنگال های مخصوص پولک تراش دستی و برقی می توان استفاده نمود.
چنگال ها برای تعداد قاب کم و مواردی چون چاقو یا پولک تراش برقی برای قاب های زیادی باید استفاده شود.

نکاتی که در برداشت عسل باید در نظر گرفت اینکه کاردها باید کاملا تمیز و تیز باشند و در موقع درپوش برداری حرارت کافی داشته باشند تا باعث سهولت در کار و مانع آسیب رساندن به شان های عسل گردد. برای این کار از چنگال های مخصوص که بدین منظور ساخته شده است می توان استفاده نمود.
بعد از مرحله ی پولکتراشی نوبت به عسلگیر میرسد،اکستراکتور از جمله ابزارهای زنبورداری و تولید عسل است که برای جدا کردن شهد عسل از موم استفاده می شود.
اكستراكتور
به سه شكل:
۱-شعاعی (راديال)
۲-ستاره ای (تماسی)
۳-ترکیبی لولایی درست می شود.
در دستگاههاي تماسی فقط در يك جهت حركت مي كنند. اما در دستگاههاي شعاعي چون به هر دوطرف مي چرخد لازم است فقط قسمت بالای شان به طرف ديواره استوانه دستگاه قرار گيرد.
این ابزار از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است به طوری که اگر این نباشد زنبورداران در روند تولید عسل زیاد امکان پیشرفت نخواهند داشت.

انواع ورق در اکستراکتور

همانطور که اشاره شد اکثر دستگاهها و تجهیزات در این صنعت عمدتا باید استیل باشد. زیرا این نوع فلز دارای مقاومت زیادی در برابر خورندگی مواد اسیدی دارد. از انجایی که فلز استیل خالص از نظر قیمت بسیار گران است،تولیدکنندگان لوازم زنبورداری برای رفاه حال زنبورداران از گالوانیزه با لعاب استیل تجهیزات خود را تولید میکنند.

پس دو نوع ورق ساخت اکستراکتور مرسوم است:

۱-گالوانیزه

۲-استیل خالص

۳-گالوانیزه با لعاب استیل

قیمت اکستراکتور عسل

اکستراکتور برقی یا دستی

هر دو مدل اکستراکتور ها براساس نیروی چرخشی عمل استخراج را انجام میدهند. مهمترین خصوصیت هر دوی انها باید از شکستن قاب ها جلوگیری کند.

به هنگام قرار دادن شانها در دستگاه سعي شود كه شانهای هم وزن را روبروی هم قرار داده و سرعت حركت دستگاه به مرور زياد شود و پس از تخليه شدن قسمتی از عسل شانها بر سرعت ان افزوده شود كه اين عمل نيز در سالم ماندن شانها موثر است.

در استراکتور برقی دیگر نیازی هدر رفت انرژی شخص وجود ندارد و از نظر مالی نیز با نوع دستی قیمت بالایی دارد.

نحوه ی انتخاب اکستراکتور مورد نظر

انتخاب اکستراکتور بسیار ساده است. افرادی که زنبورداری بزرگی دارند باید بنا به مقدار عسل برداشت و میزان توسعه ی زنبورداری خود این محصول را انتخاب نمایند. در ایران تقریبا شهدگیرهای ۴ الی ۱۲ قاب بسیار مرسوم است و برای همه نوع زنبورداران پاسخگو میباشد.

برای تهیه ی اکستراکتور با کیفیت دلخواه با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *