فروش بره موم خالص


فروش بره موم خالص…افرادی که از بره موم اطلاعات دارند و یا از آن استفاده کرده اند به خاصیت های بی نظیر آن آگاه هستند.گاها بره موم را معجزه ی زنبور عسل می نامند چون از نظر دارویی به قدری فایده دارد که تقریبا برای هر دردی میتوان از آن استفاده کرد.

  • مفهوم بره موم
  • موارد مصرفی بره موم
  • مضرات بره موم
  • بره موم خام یا فرآورده

مفهوم بره موم

بره موم در لغت نامه ی دهخدا از نظر لغوی یعنی مومی که بامقدار کمی از عسل ترکیب شده و به رنگ سیاه می باشد و در قدیم به آن کوایرالنحل می گفتند.

بره موم

فروش بره موم خالص

این ماده کاملا متفاوت از موم بوده و دارای ترکیبات متفاوتی می باشد.بره موم یک ماده ی کاملا صمغی و رزینی می باشد که از صمغ و شیره ی گیاهان در فصل پاییز جهت استفاده در داخل کندو استخراج می شود.این ماده در حالت عادی جامد و کمی منعطف می باشد ولی در دمای زیر 5 درجه کاملا جامد و شکننده و در دمای 70درجه به مایع تبدبل می شود.بره موم بسته به محل و نوع گیاه دارای رنگهای مختلفی از قهوه ای تا سبز متغیر می باشد.ترکیبات بره موم عبارتند از40درصدصمغ،15درصد موم،گرده ی گل،اسیدهای چرب مفید،انواع ترکیبات آلی(آهن،کلسیم،منگنز،مس،نقره و…)البته بسته به محل برداشت میزان این ترکیبات متغیر خواهد بود.

این ماده دارای بوی مطبوع و کمی زننده داشته و درآب غیر قابل حل می باشد.

موارد مصرفی بره موم

بره موم به قدری برای بدن مفید هست که تنها به اندکی از آن اشاره می کنیم:

1-دارای خواص ضد عفونی

تمامی عفونت ایجاد شده در بدن بیشتر ریشه ی باکتریایی و قارچی می باشد.بره موم باخاصیت ضد میکروبی و عفونی خود با زخم های موجود حاصل از عفونت مبارزه کرده و آنهارا در گلو ،ریه و حتی پوست ازبین میبرد.همچنین در برابر این نوع عفونت ها بدن را مقاوم تر می کند.

2-حفظ سلامتی دندان و لثه ها

طبق خاصیت ضد میکروبی بره موم باعث از بین رفتن انها از روی دندانها شده و از پوسیدگی دندان و عفونت لثه جلوگیری می کند.البته امروزه خمیر دندان و دهان شویه ی بره موم در بازار موجود بوده و از داروخانه ها می توان آن را تهیه کرد.

3-از بین برنده ی حساسیت:بره موم مانند برخی داروهای ضد حساسیت مانند هیستامین در بدن عمل می کند و برای افرادی که مشکل ریوی و تنفسی دارند،بسیار می باشد.پس به جای استفاده از برخی داروهای ضد حساسیت میتوان از بره موم ویا فرآورده ی آن استفاده کنیم.

4-بهبود عملکردکبد:خاصیت ضد میکروبی و عفونی این ماده کبد را از دوده و سم هایی که استعمال دخانیات روی آن می نشیند به راحتی پاکساز یکرده و کبد را محافظت می کند.

5-تقویت بدن

بره موم توانایی از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن را داشته و موجب شادابی بدن می شود.خصوصا افرادی که ورزشکار هستند برای آنها مانند کافئین اسید استر عمل کرده و قدرت عضلانی آنها را افزایش می دهد.

6-کنترل و پایین آورنده ی فشار خون

افزایش فشار خون حاصل از آنزیمی به نام تیروزین هیدروکسیلاز است که باعث تنگ شدن رگهای خونی در بدن شده و به طبع آن باعث اختلال در عملکرد قلب و افزایش فشار خون می شود.مصرف بره موم موجب کنترل و کاهش این آنزیم شده و فشار خون کاهش می دهد.

خواص بره موم در یک نگاه:کاهش دردهای مفصلی،کاهش درد استخوان،افزایش ایمنی بدن،از بین برنده ی هرپس پوستی،ضد میکروب و ضد قارچ،بازکننده ی مجرای پوستی ،مفید برای حلق و بینی ،ورم گوش،مفید برای انواع التهاب،قرمزی و خارش پوست،درمان زخم معده،پروستات، ….

فروش بره موم خالص

مضرات بره موم

برخی خوراکی های مرموز مانند بره موم با اینکه دارای خواص زیادی برای بدن است ولی اگر بدون اطلاع از تداخل دارویی و یا با دوز اشتباه شروع به مصرف شود عوارض بدی نیز به دنبال خواهد داشت.لذا همیشه توصیه می کنیم اگر برای درمان از بره موم بخواهید استفاده کنید حتما با یک پزشک متخصص در مورد تداخل دارویی مشورت بگیرید و اگر دارویی مصرف نمی کنید از طب سنتی در مورد دوز مصرف و دوره ی مصرف آن کمک بگیرید.

اما برخی مواردی که باید از مصرف بره موم اجتناب کنیم به شرح زیر است:

خون ریزی:

بره موم به دلیل داشتن آهن و آنزیم های فعال کننده ی زیاد موجب رقیق شدن خون و حرکت سریع آن در رگها می شود.لذا از بند آمدن خون در در محل زخم جلوگیری می کند.

خردسالان:

تمامی محصولات زنبور عسل برای خردسالان زیر یک سال بسیار مضر می باشد

زنان باردار و شیرده

داشتن عمل جراحی:

همانطور که اشاره شد بره موم باعث رقیق شدن خون می شود لذا برای افرادی که تازه جراحی شده اند مانع از بهبود زخم های جراحی می شود.

داشتن حسایت:

اگر هنگام مصرف بره موم دچار تغییرات شیمیایی و فیزیکی در بدنتان شدید فورا مصرف را قطع کرده و به پزشک مراعه کنید.

بره موم خام یا فرآورده

فروش بره موم خالص

بره موم خام دارای بوی و طعمی خاص بوده که به راحتی قابل خوردن و مصرف نمی باشد.لذا برای رفع این مشکل فرآورده هایی از بره موم به صورت قرص،کپسول و عصاره از بره موم در بازار وجود دارد که علاوه بر خواص بره موم خام دارای تاثیر سریعتری نسبت به خام می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *