قمیت عسل طبیعی


قمیت عسل طبیعی

عسل چه نوع ماده ای است؟همانطور که میدانید از هزاران سال پیش از عسل در موارد زیادی جهت درمان یا پیشگیری استفاده میشد:
۱-خاصیت درمانی عسل در بهبود زخم ها
۲-سوختگی ها
۳-و التهاب استفاده می کردند
لذا این ماده غذایی در طب سنتی جایگاه خاصی دارد.به همین دلیل است که عسل را بعنوان یکی از ارزشمندترین مواد غذایی به دلیل دارا بودن مواد مغذی میدانند.

 

 

این ماده بیشتر به خاطر دار بودن مواد زیر این جایگاه را به خود اختصاص داده است:
-از قبیل قندهای طبیعی
-مواد آلی
-معدنی
-ویتامین ها و بویژه تامین بخشی از انرژی روزانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر این در طب سنتی به اثرات درمانی عسل در بیماری های گوارشی، ضعف اعصاب، سرفه گوش زد شده است.

 

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

روش های زیادی به صورت تجربی و غیر تجربی جهت تشخیص عسل گفته شده منتها هیچ کدام نمی تواند بهترین روش جایگزین آزمایشگاه قرار بگیرد ولی تا حدود بسیار کمی میتوان از انها برای تشخیص این مایع گرانبها کمک گرفت.

طعم
عسل طبیعی چه طعمی دارد؟ آیا طعم عسل قابل توصیف است؟این ماده علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. عسل خالص و اصل به جز مزه شیرینی، طعمی مطبوع دارد که بسته به گیاه آن فرق می کند درحالیکه عسل های نامرغوب، تقلبی، مصنوعی و صنعتی به جز مزه شیرینی چیزی ندارند.

 

 

عطر و بوی عسل
اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد،هنگام باز کردن درپوش بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید.هر نوع عسل طبیعی بویی متناسب با گل استحصال شده از آن دارد.متاسفانه عسل های دست ساز این بوی را ندارند.
غلظت و کشش عسل
گرانروی عسل طبیعی چگونه است؟عسل طبیعی به سرعت در دهان آب می شود و پس از مصرف ایجاد انرژی می کند، در حالی که عسل غیرطبیعی طعم آبنبات می دهد.

توجه:باز در صورت نیاز به خرید مطمئن به صورت عمده حتما از آزمایشگاههای معتبر کمک بگیرید.

قیمت انواع عسل در بازار ایران

نحوه ی تشخیص عسل طبیعی یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان این محصول بسیار با ارزش میباشد.بعد از تشخیص نوبت به قیمت گذاری انها میباشد و از آنجایی در بازار از نظر نوع شهد سه مدل وجود دارد قیمت ها نیز متفاوت است و در هر کدام از رده ها باز قیمت ها از بهترین تا بدترین کمی متفاوت خواهد بود:
۱-عسل تقلبی یا صنعتی
۲-عسل تغذیه ای
۳-عسل کاملا طبیعی
در بازار ایران همه ی موارد اشاره شده دارای طرفداران خود بوده و هر کدام در قسمتی مورد استفاده قرار میگیرد.
قیمتها در عسل ها به صورت زیر است:
۱-عسل تقلبی یا دست ساز معمولا در بازار ۲۵ الی ۳۵ هزار تومان
۲-عسل تغذیه ای قیمت از ۵۳ الی ۷۵
۳-عسل طبیعی از ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان متغیر است

 

قمیت عسل طبیعی

نحوه ی فروش عسل طبیعی

زنبورداران بعد از برداشت عسل طبیعی سعی دارند به سرعت عسل های خود در بازار عرضه کنند.اینکار به دو صورت زیر انجام میگیرد:
۱-خرده
۲-عمده
در بحث فروش عمده زنبورداران در حلبی یا دبه های ۲۵ کیلویی و بدون تصفیه عرضه میکنند اما در بحث خرده در ظروف یک کیلویی یا دو کیلویی که عسل ها از صافی گذشته باشند بسته بندی کرد و به فروش میرسانند.

قمیت عسل طبیعی

چگونه عسل طبیعی را مصرف کنیم؟

روش های مختلفی برای مصرف عسل طبیعی وجود دارد که در زیر به تعدادی از انها اشاره میکنیم.البته هیچ کدام از روش های پایه ی علمی نداشته و شما میتوانید با روشهای ابداعی نیز ان را مصرف نمایید،مهم بره مند شدن از خواص بی نظیر این ماده میباشد.
۱-به همراه آب ولرم
۲-به همراه کره یا خامه در صبحانه
۳-خالی در ناشتا یا قبل از خواب
۴-با گرده گل یا بره موم به عنوان درمانی و..

قیمت عمده و خرده عسل طبیعی

خریداران عسل طبیعی دو قشر هستند که اولی به عنوان واسطه برای فروش مجدد یا بسته بندی خرید میکنند و گروه دومی افرادی هستند که برای مصرف خود عسل را تهیه میکنند.به طور کلی قیمت نهایی عسل برای هر دو متفاوت خواهد بود و دلیل آن نیز تفاوت در مقدار عسل تهیه شده میباشد.پس قیمت عسل طبیعی در حجم خرید شده و نوع عسل تاثیر دارد.برای اطلاع از قیمت نهایی عسل با کیفیت دلخواه با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *