قیمت روز موم طبیعی

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]موم عسل چیست؟یکی از مهم ترین تولیدات زنبور عسل به شمار می رود که با زحمت بسیاری توسط این حشره شگفت انگیز تولید می شود به طوری که بخش اعظم شهد وارده به کندو صرف این کار میشود.

قیمت روز موم طبیعی

موم زنبور عسل خواص مختلفی دارد که از سال های گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و امروزه نیز مورد توجه دانشمندان است تا در صنایع بسیاری که میتوان جایگزین ماده ی اصلی کرد تحقیق میکنند.یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مومیایی در مصر باستان، موم عسل بوده و امروزه نیز از این ماده در تولید انواع لوازم آرایشی بهداشتی و موارد مختلف دیگر استفاده می شود.

کیفیت موم طبیعی را چگونه ارزیابی میکنند؟

[box shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]در کشور ما هنوز روش های مدرنی جهت تشخیص بهترین موم طبیعی وجود ندارد و همه ی افراد در کارگاههای موم اج کنی با روش های سنتی برای این موضوع میپردازند.

برخی از عمومی ترین روش برای شناخت موم طبیعی طبق زیر است:

۱-رنگ

۲-بو و رایحه

۳-میزان سفتی

در هر کدام از روش ها به صورت تقریبی تا حدودی به کیفیت موم میتوان پی برد.در بازار عمده فروشی موم های با کیفیت دارای شکستگی یا ترک هایی در خود دارد که ملاک اکثر خریداران هست و در صورت نبود این ترکیدگی یا کمی نرم بودن چندان طالب ندارد.

نحوه ی صاف سازی موم زنبور

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(19, 234, 113, 0.3), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”;” ]بعد از گذشت چندین سال زنبورداران برای تصفیه ی موم یا پوکه های قدیمی خود از روش صافسازی استفاده میکنند.برای این کار صرفا پوکه هایی که سیاه یا بسیار تیره شده اند به کار برده میشود.ابتدا دیگ بزرگی را پر از اپ کرده و به دمای بالاتری نزدیک به جوش میرسانند،سپس پوکه ها را سالم به داخل این دیگ میریزند تا تمام موم و بره موم از کارد عسل جدا شود و در نهایت چوب های مانده را از دیگ جدا میکنند تا فقط موم و سایر مواد اضافی در ان بماند.

 

بعد از رساندن موم به دمای ۶۴ درجه بره موم در قسمت پایین و مواد دیگر در روی دیگ قرار گرفته که هر دو مورد به راحتی قابل برداشت میباشد و در نهایت موم خالی و خالص با رنگ روشن باقی خواهد ماند.

کاربردهای عمومی موم زنبور در ایران

از موم زنبور در سطح جهانی در موارد زیادی استفاده میکنند ولی به خاطر صنعت ضعیف و عدم استقبال تولید کنندگان از محصولات ارگانیک سعی دارند از موم زنبورعسل استفاده نکنند.در حال حاضر در موارد بسیار کمی از این ماده در صنعت های زیر استفاده میشود:
-شمع سازی
زنبورداری
-آدامس سازی
-عایق رطوبت

قیمت روز موم طبیعی

خرید عمده موم طبیعی به صورت یک دست

اگر به دنبال موم زرد یا روشن ارگانیک هستید میتوانید با ما تماس بگیرید و موم مورد نظر خود را با بهترین کیفیت دریافت کنید.

خرید مطمئن موم زنبور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *