مرکز پخش موم طبیعی

[highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(19, 234, 113, 0.3), 0 0 20px rgba(64, 255, 24, 0.1) inset” align=”;” ]

این روزها با توجه به نیاز شدیدی که به موم طبیعی در اکثر صنعتها شاهد هستیم،

شرکت ها یا افرادی هستند که به صورت مجزا اقدام به برداشت و جداسازی موم از عسل هستند و سالانه بیش از ۲۰ تن فقط موم طبیعی تولید میکنند.

به این نوع کارگاهها پوکه پزی یا موم سازی گفته میشود و تمام محصولات آنها ارگانیک هست.مانند شرکت پوکه پزی قره داغ،آذران موم و..

 

شرکت های تولید و پخش کننده ی موم طبیعی

افراد زیادی هستند که به صورت تخصصی در قالب گیری موم در شهرهای مختلف فعالیت دارند.

و هرکدام بسته به تجربه ی شخصی خود موم با کیفیت متنوعی روانه ی بازار میکنند.

یکی از تفاوت های اصلی این شرکتها نوع قالب و وزن مربوطه بوده که استان های آذربایجان شرقی و غربی و زنجان جزو بهترین های این صنعت هستند.

برخی از متخصص موم در ایران گزینه های زیر است:

۱-موم باج اوغلی زنجان

۲-موم ارلانی ارومیه

۳-موم حسین خانی تبریز

۴-امانی در اردبیل

۵-سلیمانی در نجف آباد

یک نمونه کارگاه برداشت موم

مرکز پخش موم طبیعی

 

نحوه ی فروش موم زنبوری

یکی از معضلات بزرگ در صنعت موم نحوه ی فروش ان است.به لحاظ نبود استاندارد خاصی در بسته بندی و تولید موم هنوز اکثر تولید ها و فروش به صورت کلوخی و قالبی گرد یا مستطیلی به بازار ارائه میشود.برخی مزایا و معایبی که موم را به صورت قالبی یا فرآوری شده در بازار عرضه میشود را برای شما بیان میکنیم:

۱-در صورتی که موم به صورت سنگی عرضه میشود در هر صنعتی میتوان استفاده کرد

۲-وقتی موم به پودری یا پرک باشد برای استفاده در قاب زنبور باید یکبار دیگر به فراوری رفته و تبدیل به ورق شود و این روش هزینه را بالا میبرد

۳-موم های تصفیه شده،پرک و پودری عمدتا در صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده میشود.

۴-موم های سیار معمولا دارای آشغال بوده و یک شخص ماهر به راحتی میتواند آشغال آن را جداسازی کند تا سفید شود.زیرا موم های زرد و روشن طرفدار زیادی نسبت به موم سیاه دارد.

 

فروش عسل با موم و بدون موم

موم ها در عسل نشانگر اعتماد است،یعنی عسلی که به همراه موم طبیعی باشد نشانگر کار شده توسط زنبور بوده و عسل تا حدودی طبیعی محسوب میشود.از طرفی موم یک ماده ی رزینی بسیار سختی بوده که به هیچ عنوان در معده حل نمی شود و با خوردن آن فقط آنزیم های مفیدی که در آن از طریق عسل و زل رویال در ان باقی مانده است در بدن جذب میشود.اگر بخواهیم همه ی عسل های موجود در زنبورستان ها را با موم مصرف کنیم قطعا سال بعدی عسل نخواهیم داشت ،چون زنبورها یک از عمر خود فقط برای موم بافی صرف خواهند کرد.

 

خریدار عمده موم زنبور

موم ماده ای هست که به راحتی در ان میتوان تقلب انجام داد و و خرید عمده ی ان قطعا کمی با ریسک روبرو خواهد بود ،به همین خاطر هست که سعی کنیم از افراد مطمئن برای تهیه ی این محصول کمک بگیریم تا بتوانیم موم خالص تهیه نماییم.بعض از موادی که به راحتی در موم قابل حل بوده و بدون ان که در موم تغییری ایجاد کنند طبق زیر است:

۱-پارافین نفتی

۲-مواد شیمیایی نفتی که درجه ی ذوب نزدیک به موم را دارند

 

مرکز پخش موم طبیعیبا ما در ارتباط باشید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *