نحوه تولید عسل طبیعی

 

 

یکی از رازهای بزرگ جهان همین وجود عسل طبیعی و نحوه ی درست کردن آن توسط زنبورعسل میباشد.افراد زیادی هستند که عسل را به عنوان مدفوع یا همان فاضله ی زنبور میدانند.ولی اگر بدانیم این مایع شیرین چگونه تولید میشود بسیار جذاب خواهد بود.

 

چگونه عسل طبیعی درست میشود؟

آنچه که دانشمندان از روش کار و نتیجه دهی زنبورها استخراج کرده اند برحسب آزمایشات خودشان است و هر انچه این افراد ادعا میکنند شاید به دور از روش کار زنبورها باشد.زنبورهای عسل با استفاده از زبان خرطومی خود که در نزاد های مختلف اندازه ی ان متفاوت است قطرات ریز شهد گل را مکیده  و در معده ی خود که محل ذخیره شهد گل نیز هست نگهداری میکند به گونه ای که با مدفوع هیچ گونه ارتباطی ندارد این شهد بعد از ورود به معده، توسط انزیم های بسیار پیچیده که هنوز کشف نشده اند به قندهای مختلفی شکسته شده و از رس بستن یا همان سفت شدن ان جلوگیری میکند ،چون شهد اولیه دارای قند اشباع شده است.

نحوه تولید عسل طبیعی

مرحله ی 2 عسل سازی

معده ی مربوط به ذخیره سازی شهد نسبت به حجم زنبور دارای حجم بزرگی دارد و تا 70 میلی گرم گنجایش ذخیرسازی عسل را دارد.با یک مقایسه ی ساده متوجه میشویم زنبور به اندازه ی وزن خود شهد میتواند در معده ی خود ذخیره و تا کندو حمل کند.(چون چگالی یا وزن مخصوص عسل نسبت به خود زنبور بالاتر است).نکته ی جالبی که وجود دارد برای پر کردن این حجم معده زنبور باید بیش از 200 گل را استقبال و شهد انها را جمع کند.

مرحله ی 3 ساخت عسل

 

جالب است بدانید در یک خانواده ی زنبورها فقط20 الی 30 درصد زنبورها به بیرون کندو رفته و شهد جمع میکنند.بعد از جمع اوری این ماده به سمت کندو حرکت کرده و برای عملیات های بعدی شهد داخل حجره های 6 ضلعی ریخته شده و برای ادامه ی کار به زنبورهای جوان تحویل داده میشود.

نکته:شهد در حالت اولیه کاملا مایع و مانند آب بوده و هیچ گونه مزه ای شبیه عسل را ندارد.

بعد از غروب آفتاب که جمع اوری شهد به اتمام رسید حال نوبت عسل سازی هست و زنبورها شهد را از حجره جمع کرده و مدام با زنبورهای دیگر ان را دهان به دهان میکنند تا غلظت مورد نظر را به خود بگیرد.به همین دلیل است که زنبورها بعد از تولد نمیخوابند تا اینکه بمیرند.

 

 

عملیاتی که در این اقدام بر روی شهد انجام میگیرد طبق زیر است:

1-تنظیم نمودن رطوبت عسل

2-کاهش قندهای مضر قند

3-افزودن قندهای لازمه

4-تنظیم غلظت

5-تنظیم قند عسل

6-از بین بردن برخی باکتری های موجود در شهد

7-ذخیره ی غذا برای زمستان

خرید عسلهای طبیعی

منبع اصلی تولید عسل گل و گیاهان اطراف کندو میباشد و هر چقدر گل های کم یاب و دارویی بیشتر باشد عسل نهایی نیز خوش بو و ارگانیک و قند پایین تری خواهد داشت.لذا همین عامل باعث شده تا در بازار عسل با رنگ و عطر و طعم های مختلفی باشد.برای خرید بهترین عسل دارویی با قیمت مناسب با ما در ارتباط باشید.

 

نحوه تولید عسل طبیعی

عسل قره داغ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *